Laatste tips voor je camperreis

Om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de reis waar je al zo lang naar uitkijkt en om te zorgen dat alles ter plaatse zo goed mogelijk verloopt, delen we hier onze laatste tips en adviezen over het reizen met de camper. Lees ze goed door voor vertrek.

Bij de meeste camperverhuurders moet je vooraf online inchecken, dit bespaart veel tijd ter plaatse. Dit kan meestal vanaf het moment dat je van ons de reispapieren ontvangt (4-5 weken voor vertrek). Ook vragen veel verhuurders om enkele dagen voor de ophaaldatum het verhuurstation te bellen om je komst te bevestigen. Deze informatie staat op je campervoucher. Lees de voucher goed door.

Een camperverhuurder bereidt je komst met de grootste zorg voor. Het kan echter voorkomen dat er een item uit de geboekte inventaris mist of dat een item door intensief gebruik onderweg vervangen moet worden. Kijk voor vertrek na of alles compleet is, zodat de verhuurder eventuele missende items kan aanvullen. Onderweg mag je meestal tot een bepaald bedrag ontbrekende of defecte items uit de inventaris kopen/vervangen, zonder vooraf overleg met de camperverhuurder. Raadpleeg het contract met de camperverhuurder voor meer informatie hierover (deze teken je ter plaatse).

Een camper is een intensief gebruiksmiddel dat door enthousiaste kampeerders gebruikt wordt. Het kan voorkomen dat er onderweg mankementen ontstaan en je langs een garage moet. Neem bij pech, ongevallen of mechanische gebreken altijd contact op met het noodnummer (roadside assistance) van de camperverhuurder. Het nummer krijg je ter plaatse of staat op de huurovereenkomst. De verhuurder heeft een speciaal team dat voor je klaarstaat. Zij denken met je mee en regelen hulp of verwijzen je door naar de dichtstbijzijnde aangesloten garage. Kosten voor het bellen zijn altijd voor eigen rekening.

Heb je via ons de Eigenrisicoverzekering van a.s.r. Verzekeringen afgesloten? Dan is schade aan je camper uiteraard heel vervelend, maar vaak wel verzekerd via deze extra camperverzekering. Je kunt de schade gemakkelijk na terugkomst claimen via de website van a.s.r. Verzekeringen, zonder tussenkomst van Tioga Tours. Claim de schade hier: https://www.asr.nl/service/schade-melden. Belangrijk om te weten; de nota/factuur die je destijds van Tioga Tours hebt ontvangen, dient als polisblad, je boekingsnummer als polisnummer.

We gaan er vanuit dat je een onbezorgde reis tegemoet gaat. Mochten er toch camperzaken zijn waarover je niet tevreden bent, dan is het goed om te weten dat een camperverhuurder tijdens de reis nooit al ingaat op een eventuele compensatie. Dit bespreek je met de verhuurder aan het einde van de reis op de inleverlocatie. Je kunt dan met ze in gesprek over je ervaringen. Mocht je een compensatie accepteren, dan teken je hiervoor vaak een contract en zie je af van verdere vervolgstappen. Als de compensatie niet naar tevredenheid is, ga dan niet akkoord en dien dan bij terugkomst een klacht in via ons.

24 februari infodag in Zwolle:
presentaties (o.a. Kids go West), camper bekijken, persoonlijk adviesgesprek
Meld je aan
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan