Slechte ervaring Cruise America

Slechte ervaring Cruise America

door op 23-08-2022

Zeer slechte ervaring met deze organisatie. Werden in San Francisco opgehaald met shabby taxi (inbegrepen in Early Bird pakket). ophalen kon niet om 8.30 AM zoals gevraagd, maar om 9.00. Taxi kwam echter, terwijl we met alle bagage al buiten stonden, nog eens 40 minuten later. Aangekomen bij Cruise America bleek onze camper niet klaar. Manager erbij gehaald, welke erg nerveus leek en z'n best deed om het via een andere camper alsnog te regelen. Hier moest echter nog het e.e.a. aan gebeuren. Met een deel van het gezin hebben we toen een Über gehuurd en zijn vast inkopen gaan doen bij Wal Mart en Food Max. Daarna was de camper nog steeds niet klaar. Uiteindelijk konden we om 15.00 vertrekken, terwijl we wegens de geboekte Early Bird de camper vroeg in de ochtend zouden kunnen ophalen. Onderweg bleken al snel een aantal zaken niet in orde:

  • Manual miste
  • Camper was niet schoongemaakt; overal fruitvliegjes, voorruit kon je niet doorheen kijken wanneer de zon er op stond, vieze lucht in toilet en douche (volgens de manager hadden de vorige huurders geen chemicals gebruikt).
  • Black water tank geblokkeerd; 1,5 uur mee bezig geweest om deze weer gangbaar te krijgen
  • Camper stuurde slecht
  • Veel beschadigingen aan binnenzijde camper
  • Sloten luiken geoxideerd en moeilijk te gebruiken
  • enzovoort Na een paar dagen merkten we dat de vloer bij de koelkast nat was. Dachten eerst aan lekkage van de koelkast of airco, maar bleek dat de aansluiting van de kraan in de douche lekt. Dat verklaarde ook het afgebladderde behang in de slaapkamer. We hebben Cruise geprobeerd te contacten maar dat valt niet mee. Bij de Travel Assistance sta je gemiddeld een half uur tot een uur in de wacht (lastig wanneer je onderweg bent en vaak slecht bereik hebt) en op e-mails reageren ze totaal niet. Na Cruise uiteindelijk 3 keer gesproken te hebben konden we na veel druk van onze zijde, de camper in Las Vegas omruilen. Sfeer op deze locatie was, in tegenstelling tot San Francisco, onaangenaam. Kregen een andere camper mee. Deze RV had enkele grotere schades aan de buitenkant, maar dat deerde de functionaliteit tenminste niet. Kleinere schades, als krassen op buitenkant, bekleding en kastdeuren en een loshangende wand in het toilet interesseerde de medewerker totaal niet. 'Wear and tear' zij hij ..... Na alles van de ene in de andere camper omgepakt te hebben, konden we weer verder. Deze camper reed gelukkig een stuk beter, maar ook hier was toch het e.e.a. niet in orde:
  • zoals al gezegd, zware beschadigingen buitenzijde
  • loshangende wand toilet
  • niet functionerende sensoren black water tank, waardoor je geen idee had wanneer je deze moest legen
  • kapot slotje achterluik + na een week ging ook 2e slot van dit luik kapot. Toen met schroevedraaier uit zakmes, slot uit een zijluik geschroefd en deze in achterluik geplaatst.
  • na enkele dagen begon de wateraansluiting heftig te lekken waardoor er per uur ongeveer een emmer water, via het bagageluik waar de koffers stonden, onderuit de camper lekte. Dit betekende dat we de city water aansluiting niet konden gebruiken en de pomp steeds maar kort inschakelden wanneer we water nodig hadden. Aan het eind van de reis hebben we de camper in Salt Lake City ingeleverd en daar nogmaals onze klachten besproken. Op deze locatie leek men echter nog ongeïnteresseerder dan op de locatie in Las Vegas. Ze wilden op straat de sleutels aanpakken en vroegen ons of ze de ontvangstbevestiging konden emailen. Ook binnengekomen probeerden e.e.a. zsm af te raffelen. Uiteindelijk binnen e.e.a. financieel afgehandeld. Hadden nog een aantal vergoedingen van hen tegoed:
  • voor brandstof ivm tussentijds inleveren camper met volle tank
  • voor door hen goedgekeurde reparatie onderweg
  • in San Francisco toegezegde compensatie van 500,- + 174,- (één nacht)
  • met pijn en moeite in SLC losgeweekte toezegging van nog één nacht (174,-). Campers van Cruise zijn sowieso slecht gebouwd. Ook verschillende negatieve geluiden onderweg gehoord hierover. Verder hebben we van een fantastische reis genoten. Heel plezierig in de VS met ontzettend vriendelijke en geduldige mensen. Veel dank ook aan Tioga Tours voor goede organisatie en medewerking. Onze enige negatieve ervaring in de VS was die met Cruise America. Cruise America is weliswaar voordeliger dan andere aanbieders (welke uitverkocht waren toen wij boekten), maar zou ze werkelijk niemand willen aanraden ....

door op 23-08-2022

Zeer slechte ervaring met deze organisatie. Werden in San Francisco opgehaald met shabby taxi (inbegrepen in Early Bird pakket). ophalen kon niet om 8.30 AM zoals gevraagd, maar om 9.00. Taxi kwam echter, terwijl we met alle bagage al buiten stonden, nog eens 40 minuten later. Aangekomen bij Cruise America bleek onze camper niet klaar. Manager erbij gehaald, welke erg nerveus leek en z'n best deed om het via een andere camper alsnog te regelen. Hier moest echter nog het e.e.a. aan gebeuren. Met een deel van het gezin hebben we toen een Über gehuurd en zijn vast inkopen gaan doen bij Wal Mart en Food Max. Daarna was de camper nog steeds niet klaar. Uiteindelijk konden we om 15.00 vertrekken, terwijl we wegens de geboekte Early Bird de camper vroeg in de ochtend zouden kunnen ophalen. Onderweg bleken al snel een aantal zaken niet in orde: - Manual miste - Camper was niet schoongemaakt; overal fruitvliegjes, voorruit kon je niet doorheen kijken wanneer de zon er op stond, vieze lucht in toilet en douche (volgens de manager hadden de vorige huurders geen chemicals gebruikt). - Black water tank geblokkeerd; 1,5 uur mee bezig geweest om deze weer gangbaar te krijgen - Camper stuurde slecht - Veel beschadigingen aan binnenzijde camper - Sloten luiken geoxideerd en moeilijk te gebruiken - enzovoort Na een paar dagen merkten we dat de vloer bij de koelkast nat was. Dachten eerst aan lekkage van de koelkast of airco, maar bleek dat de aansluiting van de kraan in de douche lekt. Dat verklaarde ook het afgebladderde behang in de slaapkamer. We hebben Cruise geprobeerd te contacten maar dat valt niet mee. Bij de Travel Assistance sta je gemiddeld een half uur tot een uur in de wacht (lastig wanneer je onderweg bent en vaak slecht bereik hebt) en op e-mails reageren ze totaal niet. Na Cruise uiteindelijk 3 keer gesproken te hebben konden we na veel druk van onze zijde, de camper in Las Vegas omruilen. Sfeer op deze locatie was, in tegenstelling tot San Francisco, onaangenaam. Kregen een andere camper mee. Deze RV had enkele grotere schades aan de buitenkant, maar dat deerde de functionaliteit tenminste niet. Kleinere schades, als krassen op buitenkant, bekleding en kastdeuren en een loshangende wand in het toilet interesseerde de medewerker totaal niet. 'Wear and tear' zij hij ..... Na alles van de ene in de andere camper omgepakt te hebben, konden we weer verder. Deze camper reed gelukkig een stuk beter, maar ook hier was toch het e.e.a. niet in orde: - zoals al gezegd, zware beschadigingen buitenzijde - loshangende wand toilet - niet functionerende sensoren black water tank, waardoor je geen idee had wanneer je deze moest legen - kapot slotje achterluik + na een week ging ook 2e slot van dit luik kapot. Toen met schroevedraaier uit zakmes, slot uit een zijluik geschroefd en deze in achterluik geplaatst. - na enkele dagen begon de wateraansluiting heftig te lekken waardoor er per uur ongeveer een emmer water, via het bagageluik waar de koffers stonden, onderuit de camper lekte. Dit betekende dat we de city water aansluiting niet konden gebruiken en de pomp steeds maar kort inschakelden wanneer we water nodig hadden. Aan het eind van de reis hebben we de camper in Salt Lake City ingeleverd en daar nogmaals onze klachten besproken. Op deze locatie leek men echter nog ongeïnteresseerder dan op de locatie in Las Vegas. Ze wilden op straat de sleutels aanpakken en vroegen ons of ze de ontvangstbevestiging konden emailen. Ook binnengekomen probeerden e.e.a. zsm af te raffelen. Uiteindelijk binnen e.e.a. financieel afgehandeld. Hadden nog een aantal vergoedingen van hen tegoed: - voor brandstof ivm tussentijds inleveren camper met volle tank - voor door hen goedgekeurde reparatie onderweg - in San Francisco toegezegde compensatie van 500,- + 174,- (één nacht) - met pijn en moeite in SLC losgeweekte toezegging van nog één nacht (174,-). Campers van Cruise zijn sowieso slecht gebouwd. Ook verschillende negatieve geluiden onderweg gehoord hierover. Verder hebben we van een fantastische reis genoten. Heel plezierig in de VS met ontzettend vriendelijke en geduldige mensen. Veel dank ook aan Tioga Tours voor goede organisatie en medewerking. Onze enige negatieve ervaring in de VS was die met Cruise America. Cruise America is weliswaar voordeliger dan andere aanbieders (welke uitverkocht waren toen wij boekten), maar zou ze werkelijk niemand willen aanraden ....

Schrijf een review
Reizigers vertellen reizigers: gratis tips en inspiratie van ervaren reizigers
18 en 19 maart op onze Reizigersbeurs
Dit jaar op reis? Kom naar een infodag voor presentaties, camperbezichtiging en adviesgesprek
Meld je gratis aan
Kom naar onze extra infodag op woensdag 16 maart in Zwolle.
Meld je gratis aan