dag 8

Door Antony (Ton) en Marianne Pol - 19-04-2008 06:00 16 april
Vanmorgen worden we wakker met regen. Positief was dat we een uurtje langer mochten slapen, we gingen van Central Time naar Mountain Time. Ten opzichte van Nederland is het nu 8 uur vroeger. Minpuntje was, dat de temperatuur naar een graad of 5 gekelderd was. Dat was niet beloofd en daar was ik best wel pissig over, want gisteren was het nog 25 graden. Na een heerlijk ontbijt alles afgekoppeld en op weg naar Badlands National Park. Het weer werd er niet beter op en tot overmaat van ramp hadden Marian en ik allebei last van zware ogen. Gelukkig waren we na een halfuurtje al in het park en daar was het uitgestorven. Bij de ingang niemand te zien en we werden gevraagd ons in het Visitor centrum verderop te melden. Dat doen we straks wel. Ik denk dat iedereen in een fossiel veranderd is, want daar staat dit park om bekend. We zullen zien. Eerst koffie gezet met behulp van de stroom van de generator. Met de magnetron de melk opgewarmd, de opschuimer zijn we vergeten dus het wordt een ouderwets kopje koffie. Heerlijk. De ogen werden niet minder zwaar en dus zijn we allebei plat gegaan om een uiltje te knappen. Marian die slaapt nu al een uur en omdat ik al wakker ben, besluit ik een stuk van ons reisverslag aan te vullen in Word. Dan kan ik later op de dag met WiFi dat zo op internet kopiëren en plakken.
Vanmorgen op de camping de weersvooruitzichten voor de komende dagen bekeken en die zien er voor begin volgende week koud uit met kans op sneeuw. Ons plan was om dan in Yellowstone park te zitten, maar daar geven ze -10 C door. Wel helder weer. Maar ja, wat wil je , dat park ligt op 2000 meter hoogte. We gaan de komende dagen dus wat temporiseren, zodat we ongeveer woensdag daar aankomen. Voor een baantje golf lopen is er altijd wel ruimte, dus we komen de tijd wel door. Vanmiddag zetten we een filmpje op, daarvan hebben we er 25 bij ons, internet heeft de afgelopen maanden overuren gemaakt om die allemaal te downloaden, maar dan heb je wat.
Overigens was ik ervan uitgegaan dat we de films op de laptop moesten bekijken en ik had speciaal daarvoor geluidsboxjes gekocht. Ons was verteld , dat vanwege het andere TV systeem in Amerika, onze DVD’s niet op de TV bekeken konden worden. Maar wat schetste mijn verbazing, de DVD’s doen het gewoon op de TV.
De zon breekt intussen door en vanmiddag gaan we heerlijk wandelen langs de fossiele resten van 30 miljoen jaar geleden.
We hebben ongeveer een uur gewandeld door een Bryce-achtig landschap, maar dan in de cement kleuren. Na wat klauterwerk kwamen we aan de rand van het gebied en hadden een zeer wijds uitzicht. Prachtig.
Het visitorcentre was al gesloten, dus doorgereden naar de KOA camping en dat ziet er weer geweldig uit. In een verlaten landschap staat ineens een camping met alle voorzieningen, zoals WiFi, kabel TV, elektra enz. Een allervriendelijkste man wijst ons de weg en vraagt of alles naar het zin is. Hij heeft ook nog wel tijd voor een praatje, want ja, er zijn nu zeker wel 5 gasten en zijn winterslaap is pas per 15 april geëindigd.
Morgen gaan we de Castle Rock wandeling (ongeveer 3 uur) doen en daarna naar het plaatsje Wall. Daar moet, zo hebben we gehoord een nieuwe golfbaan geopend zijn en het weer wordt de komende dagen alleen maar warmer. Dus even waarnemen. Na het weekend komt er tijdelijk een dip en daarna loopt de temperatuur weer op.