dag 9 Canyon de Chelly - Bluff

Door Geert Dors - 29-07-2012 06:55

Nou dat was me de camping wel. Inderdaad geen enkele voorziening. Maar wel geweldig midden in canyon de Chelly. En dat scheelt ’s morgens ook weer. We hoeven niet te douchen. Dus allemaal hebben we ons maar een beetje gewassen, aangekleed en ontbeten. Daarna op pad naar de volgende bestemming.
Vanuit de camping rijdt je naar beneden en kom je langs een aantal uitzichtpunten. Zoals ik gisteren al schreef was weer gisteren op het laatst niet al te best. Dus  hebben we maar even op de uitkijkpunten gestopt. Het is echt een schitterend park.
Toen we het park uit waren, kwamen we in het plaatsje Chinle aan. Hier hebben we de tank weer even volgegooid. Dat is trouwens iedere keer een rib uit ons lijf. Nu hebben we zo’n 37 gallon(140 liter)getankt. Hier moesten we 140 dollar voor betalen. Omgerekend is dit zo’n 113 euro.
Na het tanken zijn we via het Navajo indianen gebied naar Kayenta gereden. Onderweg kwamen we weer schitterende landschappen tegen. Hier en daar liep er ook gewoon een koe of een paard midden op straat. Dit gebied is zo enorm groot. Je ziet kilometers ver geen enkel huis staan of een ander teken van leven. Soms kom je door een soort plaatsje waar alleen wat houten huisjes staan met een heleboel rotzooi rondom de deur. Verder is het helemaal verlaten.
Na Kayenta reden we de US-163 op richting Monument Valley. Hier hadden we voor 15.00 uur een jeep tour besproken. We waren er rond 14.00 uur dus we hadden nog even tijd om een boterham te eten. Ruim op tijd waren we in de lobby van het View hotel, waar we moesten wachten. We zaten amper toen onze gids ons kwam halen. Met nog 4 anderen zaten we in een open jeep. Gelukkig hadden we wel een doek boven ons hoofd want ook hier is het weer bloedheet.
Onze gids, een Navajo indiaan, liet ons de mooiste plekjes zien. Omdat het een georganiseerde tour was mochten we ook in stukken van het park komen waar je normaal gesproken niet mag komen. Wat we allemaal hebben gezien is met de pen niet te beschrijven. Ik zal een paar foto’s plaatsen en als we weer thuis zijn zien jullie, als je dat wilt, ook de rest van de foto’s.

Wat zeer bijzonder was, was dat onze gids bij een stop onder een rots voor ons begon te zingen. Hij zong 2 indiaanse liedjes. Daarna speelde hij nog een lied op een indianen fluit. Doordat we half onder een rots stonden was dit fantastisch om te horen.
Bijna op het eind van de tour zagen we achter ons een zandstorm opkomen. Hier kregen we op de laatste meters nog net even iets van mee. Maar ook dat is eigenlijk toch weer een prachtig gezicht.

Na de tour zijn we naar onze volgende camping gereden. Dit is in Bluff, zo’n 70 kilometer van Monument Valley. Dit is weer een camping zoals we hier gewend zijn. Nadat we ons gemeld hadden zijn we eigenlijk direct weer vertrokken naar een steakhouse die we zo’n 2 mijl voor de camping tegen kwamen. We hadden namelijk geen zin meer om te koken. We hebben een heerlijke steak gegeten. Na het eten weer naar de camping en lekker even douchen. We hadden namelijk overal rood woestijnzand zitten. Nu, het is 21.00 uur, zetten we even het verhaal op papier, drinken we nog lekker even wat en gaan we straks weer lekker slapen en verheugen we ons alweer op morgenvroeg als we jullie reacties hopelijk weer lezen.

hoi elly en geert 29-07-2012 09:19 {{button-8144}}

wat ontzettend mooi foto's hebben jullie gemaakt. en wat weer een heel verhaal, wat jullie mee hebben gemaakt.
gelukkig kunnen we jullie volgen op de camping,ook al is het internet er traag.
kijken uit naar jullie volgende belevenissen.
doei tot morgen liefs
marcel anita nina lian

#67 29-07-2012 09:46 {{button-8148}}

Monument valley zijn wij toen ook geweest. Nu we jullie foto's zien willen we zo weer terug!!! Mooie foto's zijn dat geworden. Have fun!!!
Groetjes de buren.

Yvon & John 29-07-2012 10:25 {{button-8157}}

Monument Valley, zucht zucht, ja daar zijn wij alleen doorheen gereden, niet echt de tijd gehad om een stop te maken om een deel van het park te doorkruisen. Het is daar allemaal zo immens groot dat er keuzes gemaakt moeten worden. Maar misschien kunnen we het op een later tijdstip nog een keertje overdoen en dan gaan we zeker ook naar MV terug. De foto's zijn prachtig (de onderste is ook van jullie of van "www" geplukt?) en het weer lijkt goed te zijn. Een zandstorm maak je ook niet altijd mee in Enschede, dus dat lijkt ons een hele ervaring. Ga zo door, en laat ons vooral meegenieten van jullie mooie trip!
doei

Roy en Corine 29-07-2012 12:42 {{button-8173}}

Geweldig mooi,prachtige foto's
Groetjes

marianne 29-07-2012 13:26 {{button-8180}}

hallo, wat ben ik ontzettend jaloers op jullie reis. Wat een prachtige belevenis met jullie indiaan!!!!! Ik kijk iedere dag uit naar jullie verhaal.groeten en veel plezier marianne

Harrie en Lineke 29-07-2012 20:27 {{button-8215}}

Volgens mij geloof jeje eigen ogen niet. Wat prachtig! Wat is de natuur groots. hoe kan dit! Heel bijzonder. Wat een prachtige reis is dit weer. Zo'n indianen trip lijkt mij ook heel geweldig! Weer benieuwd naar de volgende mail! geniet ze Gr.ons

john 29-07-2012 23:29 {{button-8235}}

Hee luitjes ze zeggen dat zijn nou indianenverhalen, maar bij jullie is het echt zo