dag 21 June Lake - Yosemite

Door Geert Dors - 14-08-2012 05:11

Vanmorgen konden we voorlopig voor de laatste keer douchen. De komende 4 dagen hebben we geen douches ter beschikking. Zowel in Yosemite als in Sequoia zijn er geen voorzieningen. Geen stroom, water, Wifi en douches. Maar goed dat jullie ons via internet niet kunnen ruiken.
Voordat we richting Yosemite rijden,  gaan we eerst nog even een stukje de verkeerde kant op, naar Mammoth Lakes. Dit doen we om even flink in te kunnen slaan met boodschappen. We moeten voor de komende 4 dagen voorraad hebben. In Mammoth Lakes is een Vons. Dit is een behoorlijk grote supermarkt. Zo een komen we voorlopig niet meer tegen. We laden de hele kar vol en voor dat we gaan betalen loop ik nog even langs de klantenservice om te vragen of ze een discount card hebben. We wisten nog van onze vorige reis dat ze die hebben en we blijven tenslotte Nederlanders. Nadat ik de kaart heb gekregen en even een kaartje in moest vullen met mijn gegevens, natuurlijk vul ik een onzin naam en adres is, rekenen we af bij de kassa. We moesten 114 dollar afrekenen. Hierin was al rekening gehouden met een korting van 21 dollar. Hebben we toch mooi weer verdiend.
Als de boodschappen zijn ingepakt in de camper rijden we Mammoth Lakes uit en gaan we de 395 op, richting het noorden. Na 40 km komen we bij de afslag naar de Tioga Pas. Op dat moment zitten we op een hoogte van 8.036 ft(2.650 mtr). Het klimmen begint. Wat een schitterende weg is dit. We rijden tussen enorme bergen, allemaal nog onderdeel van de Sierra Nevada. Op een aantal ligt er nog sneeuw op de toppen. Onderweg stoppen we even bij een prachtig meer, het Tenaya meer. We zetten onze stoeltjes buiten, zetten koffie en genieten van het uitzicht.
Als we bij de ingang van Yosemite komen zitten we op een hoogte van 9.945 ft(3.280 mtr). Nu volgen we een lange weg die dwars door Yosemite gaat. Onderweg komen we weer schitterende plekjes tegen, waar we vaak stoppen om foto’s te maken. Na zo’n 150 km en 3 uur rijden komen we aan bij onze campground, North Pines. Op deze camping waren we 4 jaar geleden ook en omdat ons dit toen goed is bevallen hebben we weer voor deze camping gekozen. Overigens maakt het niet zo veel uit welke camping je neemt, geen enkele camping in Yosemite heeft stroom of douches.
We worden opgewacht door een vriendelijke ranger. Deze verteld ons dat het maar goed is dat we gereserveerd hebben omdat de camping helemaal vol zit. Dit wisten we eigenlijk al van onze vorige reis. Toe werd ons ook al verteld dat de camping het hele seizoen door vol zit. Ook hadden we dit al gemerkt toen we hebben geboekt. Op 15 maart mochten we boeken voor deze datum en binnen 3 minuten waren alle plekken volgeboekt.
We hebben een mooie ruime plek en net als iedereen staan we heerlijk tussen de bomen. Hier is het altijd wel oppassen voor beren. Er verschijnen regelmatig beren op de camping en om er voor te zorgen dat voedsel veilig kan worden opgeborgen heeft iedere plek een zogenaamde bearbox. Dit is een ijzeren kist met een slot erop. Eten moet je bewaren in de camper, of als je met een tent kampeert, in deze bearbox. Mocht je toch een beer tegen komen op de camping, is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk lawaai maakt om de beer te laten schrikken. Hopelijk gaat hij dan weg. Is dat niet het geval dan hebben we pech en was dit het laatste verhaaltje dat jullie van ons lezen.
We blijven 3 dagen op deze camping en hopen nog veel van Yosemite te gaan zien.