dag 28 Malibu Beach - Los Angeles

Door Geert Dors - 17-08-2012 01:58

Vanmorgen zijn we om 7 uur opgestaan. We moeten helaas onze camper weer inleveren. Dit moet voor 11.00 uur gebeuren. Voordat we hem inleveren moeten we de benzinetank en de propane tank volgooien. De propane wordt gebruikt als we de generator gebruiken. Dat doe je als je bijvoorbeeld koffie wil zetten, zoals onderweg of op campings waar geen stroom is. De afstand van Malibu Beach naar Moturis is 74 km. Dat is op zich niet zo ver maar Moturis zit midden in Los Angeles. In zo'n drukke stad moet je ruim tijd uittrekken voor zo'n afstand.
Gisterenmiddag hebben we onze koffers al zoveel mogelijk ingepakt. Vanmorgen gooien we er de laatste spulletjes in.

Om 08.30 uur rijden we weg van de camping. Nadat we, vlak voordat we bij Moturis aankomen, de tanks volgooien rijden we om 10.30 uur het terrein van Moturis op en melden ons bij de receptie. Het is er heel erg druk. Er worden vandaag veel campers ingeleverd.
Omdat we vandaag geen vlucht hoeven te halen zijn we als een van de laatsten aan de beurt. Na ruim een uur komt een medewerker onze camper controleren. Alles is prima in orde. Daarna worden de papieren verder ingevuld en zijn we klaar om weggebracht te worden. Volgens de mensen van Moturis moeten we ongeveer 5 minuten wachten. Dit wordt uitendelijk een half uur. En dan komt er toch een auto voorrijden;

Deze limousine brengt ons dus naar het vliegveld. We zitten er met 10 man in en omdat er eigenlijk helemaal geen ruimte is voor bagage wordt de bagage achterin de passagiersruimte opgestapeld. Na een half uur zweten, de airco laat erg te wensen over, komen we aan op het vliegveld van Los Angeles. In principe wordt iedereen naar het vliegveld gebracht. Wij dus ook. Vandaar uit rijden shuttlebussen van het hotel die ons weer verder vervoeren.
Rond 13.30 uur komen we aan bij het hotel. De kamers zijn nog niet schoon dus moeten we nog een half uurtje wachten. Dan krijgen we eindelijk de sleutel voor onze kamer. Een prima, ruime kamer. Hier hebben we onze laatste overnachting in de States.
Dit is dus echt het laatste verhaal vanuit Amerika. Nogmaals bedankt voor het volgen van onze prachtige reis door Amerika.

John 17-08-2012 09:16 {{button-9403}}

Jullie zullen Amerika missen met zijn canyons, beren , coyotes en parken, morgen sta je weer de tuin te harken, te zweten in de felle zon, en je bij je zelf denkt Nederland is geen Amerika, maar daar is het waar het begon. Jullie hart ligt nu in Amerika,nu maar weer sparen voor de volgende reis , dan ben je misschien oud en grijs. maar jullie verhalen en prachtige foto,s zullen we niet vergeten. WELKOM THUIS

MANL 17-08-2012 09:17 {{button-9404}}

Fijne dag nog en een goede terugreis. En bedankt voor alle verhalen.

Yvon & John 17-08-2012 13:23 {{button-9414}}

Toch nog een paar laatste leuke "weetjes" gepost Geert, slaap lekker de laatste nacht in de States en we zien jullie weer in Twente. Goeie reis