Palm Springs

Door Rick en Diane - 12-05-2008 03:48 Vanmorgen de wekker om half negen gezet, uitslapen dus. De dag goed begonnen met een goed ontbijt voorzien van vers fruit. Volgens het programma zouden we een kort tochtje hebben vandaag, slechts 300 kilometer naar Palm Springs. Onderweg hadden we de mogelijkheid om het Joshua Tree National Park te bekijken. Dit park is opgericht om de bijzonder boom "Joshua Tree" te beschermen. Deze boom werd in 1851 ontdekt en komt alleen in dit gebied voor. De boom kan 9 meter hoog worden en duizend jaar oud. Wij vonden de omgeving niet echt bijzonder omdat deze nauwelijks afwijkt van de omgeving waarin we al honderden kilometers rijden. Wij hebben een paar foto's genomen van cactussen en natuurljk de Joshua Tree. Na het nemen van de foto's zijn we teruggekeerd naar de Highway. Er stond inmiddels 300 mijl op de teller, "nu moet afslag 111 toch wel een keer in beeld komen". Van 130 gingen we naar 110. De routebeschrijving beschreef de aankomst in Palm Springs vanuit Los Angeles terwijl wij uit oostelijke richting kwamen. We zijn gekeerd en hebben vanuit westelijke richting toch nog afslag 111 kunnen nemen. Palm Springs is een idyllisch stadje da volstaat met palmbomen en is daardoor een veel gebruikte locatie voor Hollywood films. Daarnaast bezit Palm Springs natuurlijke mineraalbronnen en een aantal mooie golfbanen. Veel bekende mensen hebben een huis gehad in Palm Springs zoals Elvis Presley en Frank Sinatra.
Ons hotel is een beetje gedateerd maar wel netjes en voorzien van mooi zwembad en spa. Wij gaan zo nog even bij de dure winkels van Palm Springs kijken en op de terugweg naar het hotel een Rib Eye eten.

Morgen komen we terecht in de jungle van Los Angeles. We hopen dat we het hotel kunnen vinden, zo ja: Morgen nieuw bericht vanuit LA.