3-6 Osoyoos

Door Wendy & Marco - 04-06-2008 05:58

Yes, yes, yes, we hebben hem gezien....maar voordat ik daarover vertel eerste nog even terug naar onze laatse belevenissen.

Maandag konden we dus de camper ophalen. Na een belletje in de ochtend hadden ze al om 11.00 uur een taxi voor ons geregeld, zodat we naar de camper gebracht konden worden. Helemaal toppie, omdat we dan eerder met de camper op pad konden, maar ook wel jammer omdat we nog wat van Vancouver wilde zien. Aangezien we ook deze ochtend vroeg wakker waren.....(6.00 uur we gaan vooruit..) Konden we al snel op pad om toch nog een stukje van Stanley Park te zien. Mooi park en veel te zien! Onderweg werden we besprongen door de makke eekhoorntjes, die wat eten bij ons probeerde weg te halen.

Tot de haven van Vancouver gelopen (1.5 uur) en daarna weer snel terug naar het hotel, omdat om 11.00 uur de taxi weer voor ons klaar zou staan.

Daarna ritje met de taxi naar Delta (een wijk van Vancouver). Ondertussen had Marco alweer een aanknopingspunt met de taxichauffeur. De beste man bleek een zeldzaamheid en hield ook van voetbal (hockey is daar DE SPORT, wat een verademing ..) In Delta kregen we de camper. Na wat instructies gingen we op pad. Het bleek een automaat te zijn dus zo moeilijk was het niet! Eerst camper vullen met benzine en boodschappen en daarna op weg naar Hope, waar we een eerste overnachting gingen houden. Op weg de natuur in, want daar waren we tenslotte voor naar Canada gegaan. Schitterende route door de bergen. Best te vergelijken met Noorwegen! Om 17.00 uur in Hope op een camping (Hope Valley Campground) en weer op tijd in bed gedoken.

Volgende ochtend richting Manning Park. Daar zou ons volgende overnachting zijn. De route was weer schitterend, de bergen steeds ruiger en hoger. Toen gebeurde het.....ik was net tijdens een stop in Manning Park een eekhoorn instructies aan het geven om goed voor mijn lens te gaan staan, vertelde hem nog even mooi naar rechts te draaien, toen ik gesnuif achter me hoorde. Ik dacht dat het Marco was, die van alle airco in vliegtuig en hotel verkouden was geworden...totdat ik een zwaar voorwerp op mijn schouder voelde....Marco zijn hand was lang niet zo zwaar en harig...verbaasd draaide ik me om en daar stond hij...Teddy De Beer!!! Verschrikt deed ik een stap naar achtere, maar hij knipoogde vriendelijk naar me en ging als een heuse fotomodel in de juiste pose voor me staan en..........oke, oke...Marco kijkt nu al heel fronsend mijn richting op en wijst naar zijn hoofd...zucht..oke ik liet even mijn fantasie gaan...Goed, oke ik  zal eerlijk zijn. We reden dus door Manningpark en toen zagen we hem lopen, langs de kant van de weg. Mooi beest! Snel heel wat foto' s geschoten. Er lopen daar weinig beren nog rond in dit park dus we hadden echt mazzel!

Kort daarop gestopt voor een chocomelk pauze en daarna een route langs een kloof gelopen (Canyon Nature Trial). We werden wel gewaarschuwd dat er een beer in de buurt rond liep. We konden haar vertellen dat we de beste beer al ontmoet hadden en dat hij had beloofd ons met rust te laten. Na een wandeling van een uur langs wild water, doorgereden naar Osoyoos (camping Nk'Mip RV Park langs Osoyoos Lake).

We lopen nu 1dag voor op schema. Zouden hier eigenlijk morgen pas aankomen, maar door het  regenachtige weer besloten toch verder re rijden, zodat we wat langer in de Rocky's kunnen blijven.

Je kunt wel aan de lengte van mijn verhaal merken dat er geen nors kijkende mensen achter me zitten die ook willen internetten. We hebben achteraf in een zaaltje op de camping een gratis internetcomp. gevonden.