New York

Door Ton en Bernadette - 05-06-2008 16:17 Hallo mensen,

Vandaag gaan we onze laatste dag New York beleven. Maar eerst wat vooraf ging.
De vlucht verliep uitstekend, op het vliegveld JFK New York hebben we alle formaliteiten doorlopen en om 17.00 uur gingen we met de bus naar New York. Op het station Grand Central hebben we een taxi genomen. De chauffeur vertelde ons dat het gebied van het hotel Ravel, niet goed was, dit klonk me niet leuk in de oren. Daar aangekomen kwamen we in een ietwat louche, industriewijk. Het hotel daarentegen is geweldig. Echt designed. Prachtig uitzicht op Manhatten. Echt super. Ondanks de ligging van het hotel is het gewoon goed. We lopen naar de Subway. en stappen in en komen op Times Square terecht. Hartje Manhatten. Echt relaxed. We hebben inmiddels kennis gemaakt met Times Square at night, Lampjes, lampjes en nog eens...... Cent rale park, echt relaxing, heel veel runners, bikers en sporters, klassen met kinderen die daar op het grasveld eten, geweldige plek om te vertoeven. Dan Macy's te groot om te behappen zoveel winkeloppervlakte. Niet te geloven maar ik wist niet waar ik moest kijken. De lol ging er voor mij af. Maar vandaag gaan we even terug.
Dan Soho met zijn vele leuke winkeltjes. Waar we uitstapten stonden we te kijken waar we naar toe moesten. Stonden we langs de kant, had het net geregend , komt er een vrachtwagen langs gereden...nou dan raad je het wel, we waren goed gezegend, dus helemaal nat van kop tot teen, WELKOM SOHO!!  Daar lekker gegeten op een playground met veel kindjes, goed afgesloten zodat ze niet wegkunnen.
New York is hectisch maar toch relaxed.
Zo onze eerste indruk. Vandaag naar Carnegy hall en Ground Zero. Daarna weer verslag.