Yellowstone NP I

Door Familie Wind op 15 jul. 2008 06:38:20
11-07-08: : Yellowstone NP, Wyoming

Vanochtend vroeg op pad, half acht rijden. We laten de kinderen nog even in bed liggen. We ontbijten onderweg wel. We willen op tijd in Yellowstone zijn om een campingplaats in het park te bemachtigen. Op de meeste campings kan niet worden gereserveerd en ze lopen al in de ochtend vol. Het is niet ver van Grand Teton naar Yellowstone en de route over de John D. Rockefeller Memorial Parkway is mooi. Langs de kant staan veel paarse en roze bloempjes. Een soort van kleine hyacinten. Erg mooi. In Yellowstone aangekomen zien we al snel de eerste bizons. Doordat Yellowstone al in 1872 als eerste natuurgebied in de wereld de status van National Park heeft gekregen, heeft de bizon weten te overleven. Overal elders is deze diersoort in deze periode van het wilde westen uitgeroeid. We zien ook elanden onderweg. De route door het park is schitterend. Prachtige bergen en meren. Heetwaterbronnen en kleine geisers zijn te zien. De komende dagen hebben we hier nog wel meer tijd voor. Nu willen we eerst naar Canyon Village, centraal in het park. Dit ligt mooi als uitvalsbasis voor dagtochten. En we zijn van plan hier drie nachten te blijven. Om half elf komen we aan in Canyon Village. Er staat al een bordje Campground full! Toch maar even vragen en ja, we weten toch nog een plaats voor één nacht te bemachtigen en kunnen ook direct een andere campground bij Madison Junction voor de komende twee nachten vastleggen.
Zonder eerst onze kampeerplek te bekijken, bezoeken we het informatiecentrum en de watervallen in de Yellowstone River. We hebben prachtige uitzichten op de upper en lower falls en schieten weer de nodige foto’s.

We zijn op tijd terug op de camping om het in de middag lekker rustig aan te doen. Ons plekje blijkt geweldig mooi, al is het wel een beetje lastig om er met onze RV in te komen zonder bomen te raken. Maar dat lukt. Dit is de mooiste plek tot nu toe. Heerlijk midden in het bos, een beetje op een heuvel. De picknickset en het kampvuur onder aan de heuvel. Jens heeft een zakmes gekocht en snijdt speren en messen uit takken en ondertussen steken we de BBQ en het kampvuur aan. Geweldig kamperen zo. Vind in Nederland maar eens een camping in het bos, waar je ook nog een kampvuur mag maken. Vanavond worden we echter verjaagd door de muggen. Bovendien wordt het hier ’s nachts koud. Dus het potje klaverjassen, dat we Amarenske en Jens vanavond leren, maken we binnen in de camper af.
Morgen willen we weer vroeg op pad om de upper loop te doen door Yellowstone, dus we liggen vroeg. Bovendien moeten we morgen eerst de tanks legen en het water bijvullen na twee nachten zonder aansluitingen op de campground. Het gas is ook bijna op. Dat is het enige dat we nog niet hebben gedaan met onze RV. Verder zijn we al helemaal volleerd.
Write you tomorrow, Freerk.