Vancouver...

Door Droomreis van Familie Janssen - 13-07-2008 03:49

5-7-2008

We vertrokken om half 10 naar Schiphol, samen met Tiny, Peter en Rudi. We hadden flink wat bagage, 8 grote weekendtassen, 5 keer handbagage en 2 camera-tassen...
Het afscheid was moeilijk, maar daar gingen we dan op weg naar de gate. Eenmaal aangekomen moesten we nog best lang wachten, wat ook erg saai was. Hierna het vliegtuig in, heel indrukwekkend, maar na drie uur vreselijk saai...!
Toen kwamen we aan om 15:50 aan (Canadese tijd, het was voor ons gevoel toen dus 00:50). En gingen we met een Taxi naar ons hotel. Het Delta hotel, we zaten op de 19e verdieping. Nadat we onze spullen hadden weggebracht gingen we eten (al hadden we niet zo'n honger, voor ons gevoel ondertussen al 3:00/4:00).

6-7-2008

's Nachts was iedereen om 4:00 wakker (in Nederland was het al 13:00). Maar we zijn toch maar weer gaan slapen. om 7:00 opgestaan, ontbeten en de stad in. (En natuurlijk even gemsnt). Veel zwervers en veel grote auto's. Het was net een film.
We zijn met de taxi naar een park gegaan en hier naar een aquarium. Hierna een wandeling in het park en daar kwamen we uit bij de totempalen. Erg indrukwekkend.
Na onze wandeling wilden we terug naar de stad, en dit deden we met de bus. We hadden alleen geen muntgeld bij (waarmee je in Vancouver de bus moet betalen) dus mochten we voor 4 dollar aan kleingeld mee (terwijl het eigenlijk 12 dollar was). Eenmaal in de stad hebben we nog omzetters gekocht voor de stopcontacten, want alle apparatuur was langzamerhand leeg aan het gaan...

Deze avond hebben we gegeten in de Harbour Tower. Een restaurant in een ronde en ronddraaiende toren van 80 meter hoog. Zo konden we over heel Vancouver heenkijken... Hierna op naar bed.

7-7-2008

Lekker ontbeten en toen op naar Chinatown, we liepen toen alleen per ongeluk door een verkeerde buurt heen. De slechtste buurt van Vancouver, helemaal vol met zwervers en honderden drugsverslaafden... Heel erg indrukwekkend en zielig. Hierna gingen we op naar de 1 na grootste Chinatown ter wereld. Veel chinese winkeltjes met de raarste gedroogde dingen, zoals gekko's, rare vissen en ingewanden...
Hier hebben we een hapje gegeten, maar zijn daarna doorgegaan naar de McDonalds, veilig en lekker ;).
Dit was de laatste dag in Vancouver, en de volgende dag begon de camperreis!