Het is zover!

Door Ina, Pepijn & Kids - 27-06-2008 03:26 na een enerverende week was het dan vanochtend zover. Om 3:30 u. ging de wekker, en fris en vrolijk met gepaste moeite kwamen we op gang. Caspar nog even een vriendelijk "goedemorgen!"ge-smst, om zeker te zijn dat hij ook echt op tijd zou komen. Meteen kwam er een berichtje terug: "bij mij is het geen nacht geworden". Gelukkig, 4:00 u. ("cup-a-soup, dat zouden meer mensen moeten doen") stond hij al op de stoep.
Na nog de laatste spullen te hebben ingepakt vertrokken we naar Schiphol, waar we om 5:15 u in een lange rij mochten aansluiten bij de incheckbalies van British Airways. Vriendelijk doch dwingend werd iedereen verzocht zelf in te checken aan de terminals, maar helaas bleek dat bij ons niet te werken en mochten we op de ouderwetse manier inchecken. Dat verliep verder vlot, en na in no-time door de douane te zijn gegaan konden we eindelijk van een ontbijt genieten.Na een fikse wandeling kwamen we uiteindelijk net op tijd bij onze gate, en als laatste passagiers konden we het vliegtuig nog net in. Daar houd ik van, lekker doorlopen zonder wachten .
Op Heathrow moesten we van de nieuwe terminal 5 naar Terminal 3, waar we bijna 3,5 uur mochten doorbrengen. WAT EEN ARMOEDIGE BENDE! Ik wil niet beweren dat ik veelvlieger ben, maar van alle luchthavens die ik gezien heb staat Heathrow Terminal 3 toch zeker op de één na de laatste plek (alleen de United Terminal op Dulles Airport - Washington is nog armoediger). Volgepakt, veel te weinig zit- en loopruimte, oud, vies, onvriendelijk personeel, afijn: houdt er de moed maar in zal ik maar zeggen. Het cabinepersoneel van AA was daarentegen een verademing; wij werden tijdens de vlucht vriendelijk geholpen door een Duitse dame, maar ook de overige stewardessen waren zonder meer vriendelijk. Zonder problemen kwamen we aan op JFK, na een mooie vlucht over Long Island.
Tot mijn verbazing troffen we alleen maar vriendelijke mensen aan bij de Customs: dat hadden we wel anders meegemaakt. Onze Homeland Security Officer maakte zelfs een grap dat de jongens hun tenen moesten laten scannen! En om even door te gaan op verbazen: we zijn nauwelijks gecontroleerd. Niet op Schiphol, niet in Londen. De vorige keer moesten we nog een heel reisboek vertellen aan een beveiligingsmedewerker, dit keer helemaal niets (buiten de normale tassen scan). Zelfs onze schoenen mochten we aanhouden. Alleen Lasse piepte door het poortje, en moest gefouilleerd worden.

Goed: onze tassen draaiden intussen al op de band, en binnen 40 minuten na de landing stonden we al buiten. Daar had ik niet op gerekend: ik had zelfs onze afhaaltijd nog verschoven omdat ik er van uit was gegaan dat we minimaal een uur kwijt zouden zijn bij de Douane, om van de koffers nog maar niet te spreken. Bij de Ground Transportation Desk meteen nummer 22 gebeld, en gelukkig konden we nog mee met de bus van 15:00 u. Dat werd uiteindelijk 15:40 u, maar goed, we waren op weg. Onderweg zagen we in de verte omgeven door een witte klamme deken de contouren van Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Na een onvrijwillige massage (de slechte vering van de bus in combinatie met het in een zelfde staat verkerend wegdek) stapten we uiteindelijk bij Terminal A op Newark uit.
  . Ik twijfel nog steeds: is dit nou service of domheid?

Goed, ik begin moe te worden dus ik ga de dag van vandaag in sneltreinvaart afronden. Met het Courtesy busje naar het hotel (ongeveer een half uurtje rijden van Newark). In het hotel even bijkomen, en om de hoek bij Applebee's lekker gegeten.