San Fransisco

Door Klaas Wilma Marit Tessa - 27-07-2008 08:28 Vanavond 23.04 uur. Prachtige zaterdag achter de rug. (8.04 uur Ned. tijd). Vanmorgen om 8.00 uur weggereden naar San Fransisco. Zo'n uur buiten de stad  ligt de plek waar we de camper moesten inleveren. Dat ging allemaal heel vlot! We hadden de camper netjes schoongemaakt en alles werd in orde bevonden. Op 4 mijl na hebben we er 2600 mijl mee gereden de afgelopen drie weken.
Daarna werden we met een busje naar ons hoel gebracht. De hotelkamer was nog niet beschikbaar. Dat kon ons niet zoveel schelen als we de bagage maar veilig kwijt konden. Dat lukte. Vervolgens naar de Wharf vertrokken, zeg maar de plek waar allerlei pieren de baai inlopen. Na even vragen en zoeken lukte het ons om vier mountainbikes te huren. Het weer was echt prachti. Strakblauwe lucht en heel helder. Prachtig dus om de Golden Gatebrug over te fietsen. Ik vond het geweldig. We hebben zo'n 26 km. gefietst naar een plaatsje in de Bay area (Tiburon).  Onderwg een stop gemaakt langs wat uitzichtpunten en het plaatsje Sausalito. We moesten uiteindelijk wel nog anderhalf uur wachten in Tiburon op de ferryboot terug. We vermaakten ons echter goed met een groepje jonge mensen.
Het maken van contact gaat hier echt heel snel hoor. Mensen zijn vooral erg nieuwsgierig en we hebben al menigmaal verteld hoe en waarom we in de USA vakantie vieren.
De terugvaart naar San Fransisco vond ik ook erg leuk. Mooie uitzichten op de skyline en Alcatraz. Dat bezoeken we niet. Erg druk en ook nemen we er de tijd niet voor. We waren vanavond om 20.30 uur in onze hotelkamer. Ik werd een klein beetje boos omdat we niet de beloofde kamer kregen op één van de hoogste verdiepingen. We kregen een kamer op de zesde verdieping. Mooie kamer hoor met een heerlijk terrasje buiten en meteen toegang tot het zwembad dat eigenlijk aan ons terrasje grenst.
Duizendmaal excuses van de hotelmanager en een korting van maar liefst 245 dollar voor de drie nachten. Kijk, daar waren we wel tevreden mee. We slapen nu echt heel goedkoop (omgerekend 70 euro per nacht!)
Morgenmiddag (zondag) gaan we naar het Golden Gatepark. Daar gebeurt van alles. Je kunt er lekker fietsen. Er wordt heel veel gesport, gepicknickt, geskate en er is een mooie Japanse theetuin. Lijkt ons net zoals je in films wel eens ziet.
Goed beste mensen, ik ga nu slapen. In een echt bed.