We zijn gestart

Door Klaas Wilma Marit Tessa - 04-07-2008 20:51 We hebben de eerste nacht achter de rug. Wat een lange reis naar Las Vegas. We moesten erg wennen aan het tijdsverschil en de hitte. Het is hier echt schroeiend heet. Maar gelukkig is er airco op alle plekken waar we komen en vanmorgen hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad. We zijn weer lekker opgeknapt.
Gisterenavond zijn we voor het eerst The Strip opgeweest. Je weet niet wat je ziet!! Marit verwoordde het prima: Dit hier allemaal doet een enorme aanslag op al onze zintuigen.
Het is echt mega! Een hotel is niet zomaar een hotel maar staat in het teken van een thema. In hotel Venetian is echt Venetië helemaal nagebouwd, er stroomt een groot kanaal doorheen met daarop gondels en de zingende gondeliers.  Voor het hotel Treasure Island vinden scheepsslagen met kanonnen en al plaats. En dan die enorme hoeveelheid gokautomaten. Overweldigend!!
En overal die enorme verlichtingen. Wat zal dat een vracht kosten aan energie. En dat allemaal in de woestijn. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is in ieder geval bizar.
We waren nog maar net in hotel Venetian, wat echt heel groot is, en daar liepen we de eerste Horinezen al tegen het lijf!! Kennissen van broer en schoonzus Jaap en Irene. Hoe is het mogelijk tussen al die tienduizenden hier!
Vanmiddag gaan we nog even de Strip op en bekijken we nog twee of drie hotels en dan nog even zwemmen. Vanavond bezoeken we een voorstelling van Cirque du Soleil in het Wynn's hotel. De voorstelling heet "Le Reve".
Kortom, we doen al veel indrukken op en een eerste aanpassing van de reis zal al plaats gaan vinden. Over een dag of 7 gaan we niet drie dagen naar Moab (waar het ook boven de 40 graden is) maar een dag korter. Vanwege die hitte.
Voor de rest hebben we er zin in, zijn we nu lekker uitgerust en zeg ik: dikke kus en tot de volgende mail.