vrijdag 25/7

Door Familie Volker - 29-07-2008 17:50

Vrijdag 25 juli 2008

Ja, we hebben het vuur overleefd. De kleurtjes uit de Rainbow Flame stick waren niet helemaal zoals aangekondigd (alle kleuren van de regenboog) maar het zag er met groen en blauw wel heel grappig uit. De popcorn was een beetje zout maar wel lekker en door de kleurtjes was het snel gedaan met de marshmallows. Toch was het wel weer leuk bij het vuur.

Vanochtend allemaal weer keurig op tijd wakker. De oudjes zijn nog lekker onder de douches geweest. Om 10 uur konden we al vertrekken, dus mooi op tijd.

In Mazana nog even getankt voor de zekerheid, omdat het volgende tankstation pas na 130 km op ons pad komt. Daarna zetten we koers naar het North Cascades national park. Thom zorgt onderweg voor de foto's en we stoppen bij Diablo Lake. Opnieuw een meer dat door de gneis van de gletschers een mooie groen/blauwe kleur heeft. Daarna bezoeken we het visitorcentre van het nationaal park. Hier is een expositie en ook zijn er diverse wandeltrails. Na de wandeling van gisteren heeft de familie niet meer zoveel zin in het volgen van een trail, dus besluiten we koers te zetten richting Seattle. We zien wel hoever we vandaag komen. Eventueel gaan we morgen verder. De route door het Nationaal Park is overigens weer erg de moeite waard maar de afgelopen periode hebben we blijkbaar zoveel moois gezien onderweg dat het ook een beetje gewoon wordt. Natuurschoon went blijkbaar snel. We volgen weg 20 naar Rockport. In Darrington pauzeren we even voor een kopje koffie met een muffin. Hier doen we ook even een paar boodschappen. Ondertussen hebben we het idee dat we Seattle vandaag nog wel kunnen halen en dus reserveren we gelijk de KOA camping Seattle/Tacoma. We vervolgen onze weg en komen langzamerhand steeds meer in de bewoonde wereld. Bij Arlington pakken we de freeway en naarmate we dichter bij Seattle komen wordt het steeds drukker. Maar da's wel logisch, zo midden in de vrijdagmiddagspits. Het gezicht op de skyline van Seattle is er dan ook niet minder om. Hier zien we opnieuw dat de snelweg weer midden door de stad voert, maar anders dan in de grote Canadese steden blijft het wel een snelweg. Morgen gaan we als het goed is de stad verkennen dus rijden we nu gelijk door richting de camping. Deze staat prima aangegeven vanaf de snelweg dus deze is gauw gevonden. Nog even onze reservering bevestigen en we kunnen ons plekkie uitzoeken. Het contrast met onze vorige camping is groot. Daar grote en ruime plekken, hier zitten we erg dicht op elkaar. Maar, qua voorzieningen zijn beide KOA-campings prima vergelijkbaar. Dus kunnen we ons hier ook wel enkele dagen vermaken.

We eten in de camper, wandelen over de camping en daarna nog even langs green river en spelen nog een paar potjes kwartet. Dan is het bedtijd voor Thom en Marc en voor het bijwerken van ons reisverslag.

Het weer: droog en grotendeels zonnig. Max. ongeveer 25 graden. 's Avonds op de camping koelt het nog wel een beetje af en er is hier geen firepit dus zitten we niet zo heel lang buiten.