maandag 28/7

Door Familie Volker - 29-07-2008 18:02

We verlaten Seattle na ons verblijf hier van een paar dagen. Eerst allemaal lekker douchen nu het nog kan (op de volgende campings is het altijd maar weer afwachten), een boterhammetje eten en dan op pad. Het lukt keurig om hier op tijd de camping te verlaten. Dit moet nl. voor 11 uur 's ochtends. Overigens heeft Clemens ook nog even de vieze watertanks leeg gemaakt. In de afvoer van de douche begon het al te borrelen dus het werd hoog tijd. Maar goed, geroutineerd als we inmiddels zijn is dit klusje ook zo geklaard.

We verlaten Seattle via Interstate 5 en we hebben een mooi gezicht op de skyline van de stad. Door een vrachtauto met panne is er helaas nog wel even file maar uiteindelijk valt dat nog wel mee. We verlaten de Interstate om van onze laatste US dollars nog even veel te tanken voor relatief weinig geld (dat is aan de drukte bij het tankstation goed te merken want ook hier ontstaat een file) en dan gaan we verder via highway 9. Dat vinden we leuker dan via de snelweg.

Als het tijd is voor een kopje koffie stoppen we even in Arlington. Zonder dat we er specifiek naar op zoek zijn vinden we de mooiste supermarkt van onze vakantie: Haggen. Hier hebben ze heel veel keus, heel veel vers en heel veel lekkers. Met recht een SUPERmarkt. Hier hebben ze ook een koffiebar en ook frisdrank, sportdrank en ongeveer alle andere dranken die je maar wenst. Dit is wel een adresje om te onthouden, je weet maar nooit........

Vervolgens rijden we door via de 9 naar Lynden. Volgens de folder een dorp met een flinke Nederlands inbreng. Molentjes, hollandse geveltjes en – eethuisjes. We zijn benieuwd. De route ernaar toe is opnieuw de moeite waard. De bossen, heuvels, bergtoppen met sneeuw, meertjes, dorpjes, het verveelt nog geen moment. Dat wordt straks thuis nog afkicken. Hier moeten we nog maar even niet aan denken.......

Als we Lynden binnenrijden gaan we op goed geluk links af. Niets te zien, we zijn er zo weer uit. Dan proberen we maar rechtsaf. Hetzelfde verhaal, hoewel. We zien wel Mount Baker, die hoog boven de ander heuvels en bergen uitsteekt. Een heel gaaf gezicht, maar niet waar we voor kwamen. We besluiten bij het winkelcentrum maar even koffie te drinken en een camping uit te zoeken waar we naar toe gaan. Het is de bedoeling naar de omgeving van Vancouver door te rijden voor de laatste twee nachten. Maar hoe we ook zoeken, een camping met firepit voor al het hout dat we nog hebben (en de marshmallows en de firestick) lukt niet. Dus zoeken we naar een andere creatieve oplossing. Lynden heeft twee campings met firepits dus blijven we in elk geval nog 1 nachtje aan deze kant van de grens. De keuze valt op de KOA camping en als we daar naar toe willen rijden dan zien we hoe Lynden er dus echt uitziet. Inderdaad, een heel Nederlands aandoend stadje, dat er erg gezellig uitziet. Inderdaad met molentjes, hollandse geveltjes, restaurantjes en een wagenwasserij (carwash). Dus rijden we hier eerst een extra rondje, spreken we af morgen terug te gaan, en rijden dan door naar de KOA camping. We krijgen een mooi plekkie toegewezen met electra, water en afvoer. Als we dan de camper op de plek zetten zien we echter tot onze schrik (en teleurstelling) dat er geen firepit bij zit. Oei, Leiden in last. Dit moet natuurlijk gelijk rechtgezet worden en dat kan gelukkig. Op een nog veel mooiere plek met water/electra en firepit. Geen afvoer, maar na het legen van de tanks vanochtend is dit voorlopig geen probleem!

Het is opnieuw een hele mooie camping met zwembad, vijvers, veel bomen, een sportveld en een recreatieruimte. Thom en Marc balen nu al dat we hier niet lang kunnen blijven in verband met ons vertrek naar huis overmorgen. Dit wordt dan ook een beetje het gespreksonderwerp tijdens het eten. Anja heeft wederom een lekker maaltje bereidt (broodje gehaktbal met uien, komkommer, tomaat en watermeloen) en een Ben en Jerry's ijsje toe. Wat wil je nog meer?

Na het eten spelen Thom en Marc nog een potje American Football en doen Anja en Clemens de afwas. Daarna is het tijd voor een kopje koffie, het dagboek en weblog en voor de marshmallows en tot besluit de firestick. Onze voorraad begint al behoorlijk te slinken dus de laatste dag moeten we waarschijnlijk op een houtje bijten.

Dan hebben we de vuurtjes achter de rug, want het hout is helaas op. We kunnen nu gerust naar bed.

Het weer: droog en zonnig met een temperatuur van ongeveer 23 graden. Alweer prima vakantieweer.