aanvulling

Door Familie Volker - 12-07-2008 23:37

Vrijdag 4 juli 2008

Als we wakker worden horen we dat het behoorlijk regent. We staan al op tijd op want vandaag hebben we weer een lange rit voor de boeg. De reis gaat verder naar Victoria.

Thom en Marc hebben toch een beetje moeite met het op tijd opstaan. Van de “warme” douche knappen ze al snel op. Daarna gaan we gelijk met de camper op pad. Het regent nog steeds behoorlijk. We zitten het grootste deel van de dag in de camper dus de regen is vandaag geen probleem.

Vandaag kiezen we voor een breakfast buiten de deur. In Tofino zien we al snel een leuk restaurant waar we kunnen ontbijten. Na dit stevige ontbijt met gebakken eieren, omelet, worstjes, gebakken aardappelen, french toast met maple sirup, hot chocolate en koffie komen wij de eerste uren wel door. Dit komt goed uit want nu kunnen we lekker opschieten. In de loop van de ochtend gaat het ook minder regenen. Tijdens de rit kijken we goed in het rond of we beren, reeën of andere dieren zien. En ja, hoor ook vandaag zien wij een beer. Hij steekt vlak voor onze camper de straat over.

We proberen nog of we hem op de foto kunnen zetten maar helaas dit lukt ons ook vandaag niet.

Afgezien van de beer zien we onderweg geen andere dieren. De rit verloopt verder voorspoedig en af en toe komt de zon er zelfs al weer door. Rond 16.30 uur komen we in Victoria aan. De eerste camping die we hebben uitgezocht is al vol en hier adviseren ze ons door te rijden naar RV park Fort Victoria. Dit is een grote camping hier maken we meer kans op een plek. Met routebeschrijving gaan we vervolgens op zoek naar Fort Victoria. Na eerst verkeerd te zijn gereden vinden we uiteindelijk de camping. En inderdaad er is nog plek. Als we geïnstalleerd zijn maken we een wandeling in de omgeving van de camping. 's Avonds nog even internetten en een spelletje yahtzee met z'n allen en daarna is het alweer tijd om naar bed te gaan.

Het weer: na een regenachtig en fris begin van de dag klaart het steeds meer op en is het 's middags een graad of 22.