zondag 6 juli

Door Familie Volker - 12-07-2008 23:41

Zondag 6 juli 2008

Vandaag gaan we Vancouver Island verlaten. De veerboot is gereserveerd om 11.00 uur. Een uur eerder leek ons erg vroeg. Het is immers ook nog vakantie. Zoals gewoonlijk had Anja al weer brood e.d. klaar, zodat na een beetje wassen en tandenpoetsen de reis al kon beginnen.

Omdat we bij aankomst in Victoria het wegnr. naar de boot al hadden zien staan dachten we dat we heel dicht bij de goede afslag zaten als we de Canada Higway zouden pakken. Dat was ook wel zo, alleen gingen we eerst de verkeerde richting uit. Was niet zo erg bleek, want we zagen nog een paar reeën in de berm, vlak voordat we rechtsomkeer maakten .

Al met al waren we mooi op tijd bij de boot en konden we toch een uur eerder mee. Twee keer de boot gereserveerd en twee keer eerder weg. Dat is toch knap.

Vervolgens gaat de rit dwars door Vancouver. We dachten op een rustige zondag geen drukte mee te maken. Dat bleek anders wel het geval. Ook was het wel grappig dat we bijna langs ons hotel kwamen waar we de eerste twee nachten sliepen. Ook dat kennen wij niet, een doorgaande verbinding die dus dwars door het stadscentrum gaat.

Vervolgens houden we weg 99 aan, via de Lions Gate bridge door Stanleypark en Horseshoe Bay richting Whistler. Ze zijn hier i.v.m. De olympische winterspelen in 2010 met de weg bezig. Straks wordt het veel vier-driebaans maar nu is het nog behelpen en gaat het niet zo snel. Onderweg zien we nog een beer, er staan ondertussen al 15 mensen vlakbij dus die konden we ook niet missen, en we slagen erin deze keer een foto te maken. Gelukkig hebben we nu ook hier bewijsmateriaal van...

Omdat de winterspelen ook in Whistler plaatsvinden willen we daar nog graag pauzeren en koffie o.i.d. nuttigen. Helaas is het zo druk dat het a. niet leuk is en b. er geen parkeerplek voor ons huis te vinden is. Dus gaan we maar door. We zijn in elk geval even in de stad van de komende Olympische Winterspelen, welke Whistler samen met Vancouver organiseert. De schaatshal wordt overigens in Richmond gebouwd.

Onderweg hebben we besloten de camping in Nairns Falls, provincial park, aan te doen. Dit is vlak voor Pemberton. Het contrast met camping Fort Victoria is groot. Elke plek is heel individueel gelegen, midden in de natuur. Er zijn geen douches en het toilet lijkt op een bodemloze put.

Maar deze voorzieningen hebben we gelukkig in onze camper. We vermaken ons prima op onze plek, waar we lekker worstjes grillen boven het kampvuurtje. Ook maken we nog een wandeling naar de Green River. Met deze keer Thom als gids komen we uiteraard helemaal goed aan.

Het weer was wederom prima. De hele dag droog, af en toe bewolkt, en max. circa 25 graden. Het valt wel op dat het 's ochtends eerst iets frisser is en in de loop van de dag steeds behaaglijker wordt. Tot dusver hebben we perfect weer.