dinsdag 15 juli

Door Familie Volker - 19-07-2008 06:25

Clemens was vanmorgen erg vroeg wakker en gaat al om 6.15 een eind wandelen. Gisteravond met Thom en Marc al afgesproken dat ze mogen uitslapen. Marc houdt dit het langste vol en komt als laatste rond 9.30 uur uit bed.. Rond 9.30 uur komt ook Clemens terug van z'n wandeling. Precies op tijd voor verse koffie. Hij had de omgeving al een beetje verkend en was van mening dat er in Rocky Mountain House niet erg veel meer te beleven viel. Na het ontbijt en de douche zijn we daarom doorgereden naar ons volgende adres volgens de route nl. Yoho (Cree voor prachtig en wonderlijk) Nationale park. Niet lang na Rocky Mountain House komen we al snel weer in de bergen. De route is weer schittend en het duurt dan ook niet lang voor we ons eerste hert van vandaag zien. Voor Clemens het tweede hert want hij had er vanochtend vroeg tijdens het wandelen al één gezien. In totaal zien we onderweg nog zes herten, één wapititi-hert en bij de parkingang van Banff National Park zien we een beer. Het is elke weer bijzonder om al deze dieren in het wild te zien. Bij de Crossing pauzeren we nog even. Net als drie jaar geleden is het nu ook weer tijd voor een lekker kopje Klondike Chili soep. En we tanken gelijk even lpg. Dan kunnen we daar ook weer een tijdje mee vooruit. Vervolgens gaan we verder over de Icefield Parkway. Misschien wel de mooiste route in Canada. We herkennen een aantal punten (Crowfoot Glacier bijvoorbeeld), alleen komen we deze keer van de andere kant. Ziet het er gelijk ook weer heel anders uit.

Onderweg stoppen we bij Lake Louise om rondom het meer te wandelen. Toen we drie jaar geleden in Canada waren was dit al de bedoeling. Het weer was toen echter zo slecht dat we alleen snel een foto hebben gemaakt.

Lake Louise is zeer de moeite waard met rondom de bergen met nog volop sneeuw. Na de wandeling zijn we langzaam aan op zoek gegaan naar de camping. De bedoeling was om naar Kicking Horse te gaan maar deze was al vol werd ons in het informatiecentrum verteld. Op camping Monarch is nog wel plek en hier komen we uiteindelijk dan ook rond 19.30 uur aan. Deze camping heeft verder geen faciliteiten dus Thom en Marc stellen gelijk al voor om morgen maar door te rijden naar een camping waar in ieder geval stroom is zodat de nintendo's weer kunnen worden opgeladen. We zullen zien! Gelukkig hebben we gas dus koken lukt wel.

Na het eten nog even yathzeeën en dan is het alweer tijd om naar bed te gaan.

Het weer: We vertrekken uit Rocky Mountain House met prachtig weer maar helaas komen onderweg al snel de eerste wolken en duurt het danook niet lang voor de eerste regen valt. Onderweg blijft het wisselvallig, af en toe regen maar ook de zon laat zich regematig zien. Het wordt maximaal 20 graden.