Trip 215: Op naar het zuiden van Florida

Door Wende Hof - 28-02-2015 03:49

Dag9 Maandag hebben we rustig aan gedaan. We hebben besloten naar savannah te rijden. We hebben de toeristische route genomen, dus niet over de Interstate highway. Jasmijn had een leuk schiereiland gevonden, hiltonhead island. Maar helaas, dit was helemaal volgebouwd met resorts en parken, dus je kon niet bij het strand komen. Aansluitend zijn we naar de camping in Savannah gereden en hier overnacht.

Dag 10, Dinsdag zijn we naar St.Augustine gereden. We heben de binnendoorweggetjes genomen, waardoor je een heel ander beeld van de omgeving hebt. Het regende, dus  ook onderweg nog maar even een WallMart bezocht, voor de benodigde boodschappen. ’s Avonds onder het genot van een biertje en wijntje de dag eens doorgenomen, het was niet heel warm.

Dag11, Woensdag zijn we doorgereden naar Cape Canaveral, bekend van de raketlanceringen. Hier was het weer een stuk beter, je merkt dat je zuidelijker komt. Onderweg  bij mooie plekjes gestopt om even koffie te drinken en even te kijken. Dit is een mooie camping, en morgen gaan we het Space centrum bezoeken.
We kwamen om ong. 16.00 uur aan op de camping. We kregen een mooi plekje en hebben eerst een rondje gelopen over een vissteiger en via het strand weer terug naar de camping. De buurman t.o. was wel een aardige kerel en in voor een praatje, hij stond daar met een caravan en woonde eigenlijk om de hoek. Een RV was niks voor hem. Was wel ff gezellig.
’s Nachts allemaal slecht geslapen vanwege de warmte.

Dag 12. Donderdagmorgen na de koffie vertrokken naar Kennedy Space Center. Zeer indrukwekkend en gigantisch groot. We gingen op een bustour langs alle lanceerbasis. Het verbaasde ons dat wij er zo dicht bij konden komen. Onderweg ook nog alligators gespot. Het Center ligt n.l. in een natuurgebied bij de kust. Om 17.00 uur weer vertrokken naar Kissimie. Dit duurde lang i.v.m. files
we kwamen dus in het donker aan. De camping was vol en we konden op het tentenveld staan waar geen elektra en water aansluiting was. Dit was geen probleem, we konden alleen de opladers  niet gebruiken. Hier hadden we een mooi plekje aan het meer.
Op tijd naar bed i.v.m. het slaapgebrek van de vorige avond.

Dag 13 vrijdag Weer vertrokken richting zuiden. We willen toch eindelijk wel eens mooi weer hebben. Koffie gedronken in een sinaasappelboomgaard en gelijk wat sinaasappels meegejat. Ze smaakten prima.
Wij besloten om een camping over te slaan en door te rijden naar Island Estero bij Fort Mayers.
Hier hebben we een lange strandwandeling gemaakt naar de pier. De stranden hier hebben schitterend wit zand en lekker zacht