De vlucht, San Francisco en Yosemite

Door Harteloh - 08-08-2008 04:54

Ma 4/8:
We hadden een prima vlucht naar San Francisco. Zelfs Addie vond het reuze mee vallen. Na aankomst gingen we door het US douane ritueel. Dat duurde allemaal behoorlijk lang, maar de douanier was erg vriendelijk. Vervolgens met de hotel shuttle naar onze eerste overnachtingsplek, het Best Western Grosvenor Airport hotel. We besloten nog effe de stad in te gaan. Met de bus een half uur. Rond gekeken op Market Street bij een keerpunt van de cable car. Achteraf een slechte zet want het was koud en het waaide erg hard. Gauw een hamburger naar binnen gewerkt en toen met de bus weer terug. Uitgeblust gingen we rond 20:00 slapen.

Di 5/8:
De volgende morgen waren we vroeg wakker. We bleven wat luieren en hebben uitgebreid in het hotel ontbeten. De shuttle van Road Bear pikte ons om 12:45 op. Een uur later, na de welkoms procedure, stonden we oog in oog met ons huisje op wielen. Na een uitgebreide technische uitleg en inspectie reden we om 15:00 uur bij Road Bear weg. Eerst boodschappen doen voor een paar dagen in een giga supermarkt. Daarna gingen we echt op weg naar onze eerste camping bij Groveland, zo'n 40 km voor de ingang van Yosemite. De rit duurde langer dan verwacht en we kwamen in het donker aan. Effe lastig zo'n eerste keer, maar omdat we vooraf hadden geboekt en betaald, ging alles toch redelijk soepel. We hadden niet meer trek dan in een simpele maaltijd, belegde broodjes met gemengde sla. Kleren uitpakken en de camper inruimen was de laatste vermoeiende daad van de dag. We gingen redelijk op tijd slapen.

Wo 6/8:
De volgende morgen waren we weer vroeg wakker. Dat moest ook want we wilden vroeg Yosemite binnen rijden. We hadden geen camping geboekt en werden verwezen naar een 'first come first serve' camping Crane Flat. We vonden een prima plek. Na het ontbijt gingen we het park verkennen, met de camper natuurlijk. Wat we onderweg zagen was onvoorstelbaar mooi en afwisselend. Er waren veel plaatsen om te stoppen en dat deden we dan ook. Na een rit van ruim 5 uur waren we terug op onze kampeerplek. 's Avonds lekker een prakkie gegeten en weer redelijk op tijd naar bed.

Do 7/8:
De volgende morgen waren we weer vroeg wakker maar deden we het rustig aan. Ons doel die dag was een ander deel van Yosemite te verkennen, de Yosemite Valley. Die was prachtig. Het was er wel erg druk en warm (30 graden). De beroemde Upper Yosemite waterval stond droog dus dat viel tegen. We zagen nog wel een andere mooie. We  hebben veel eekhoorns gezien en moesten zelfs een keer remmen omdat een hertenmoeder met twee jonkies vlak voor ons overstaken. Beren hebben we helaas, althans voor de mannen, niet gezien. 's Middags het park uitgereden op zoek naar een camping voor de overnachting. We wilden naar Fresno maar dat was net iets te ver weg. We stopten bij een camping net voorbij Coarsgold. Heerlijk gezwommen na zo'n warme dag. Na een paar dagen zonder internet en mobiel bereik, konden we eindelijk ons weblog bijwerken. Later nog een DVD-tje gekeken, veel foto's bekeken en vrij laat naar bed.