6 - Barstow tot Yosemite NP

Door Fam. Stegeman - 23-07-2008 16:42  Maandag 21 Juli

Vanmorgen weer op tijd op en om even over 8 waren we al onderweg. We stopten in Barstow omdat we daar een IHOP ontbijtje zouden nemen en ook even tanken.

We hadden de kinderen beloofd om in ieder geval 1 keer in een IHOP te ontbijten, en gisteravond kwamen we een IHOP tegen. (International House Of Pancakes).

Zo waren we om even over 9 onderweg, Ellen reed eerst naar Bakersfield waar we even een pitstop hadden, en daarna door, ricthing Visalia. We besloten om een kleinere weg te nemen om niet over de freeway te hoeven. Dat viel eerst nog wel mee maar later werd het behoorlijk steil.

Dit ondanks dat er aangegeven werd dat deze weg minder steil zou zijn dan de andere toegang naar het Sequoia National Park.

Om een uur of 3 waren we bij de afslag naar het park maar omdat er geen telefoonontvangst was en we dus niet konden checken of er nog plaatsjes vrij waren op de camping in het park, besloten we maar naar beneden te gaan en een camping te zoeken, en dan morgen maar naar het park te rijden op basis van First come First serve.

We vonden al vlot een camping, met hookup maar zonder toilet of douche, waar we stopten en ons kamp mar weer opsloegen. We hadden genoeg eten meegenomen dus dat was geen probleem.

’s Avonds buiten gegeten, en nog wat geschreven, foto’s opgeslagen en dergelijke en daarna onder de wol.

Dinsdag 22 Juli

Vanmorgen lekker buiten gegeten, en daarna vlot weg. We waren om half elf in het park (King’s Canyon/Sequoia) en keken eerst rond bij het Visitor center, en dronken een bakkie koffie. Daarna op weg naar een uistzichtpunt, lopend, een reelijk steile klim maar het is niet echt warm dus het is te doen. Een mooi uitzicht, foto’s gemaakt, een andere trail gezocht naar beneden toe maar niet gevonden (er was alleen een Snow trail....).

Beneden aangelomen even geluncht en toen met de camper naar de Grant Grove, een Sequoia bos met een van de grootste sequoia’s ter wereld. (General Grant). Daar konden we een rondwandeling maken en nog meer fotos maken.

Hierna reden we weer naar beneden en richting Yosemite park, om een camping te vinden vlak buiten het park.

Het rijden viel wat tegen want we waren pas tegen 7 uur op de camping, maar wel vlakbij het park (nog 16 mijl).

We aten even gemakkelijk (fast food) en deden nog wat noodzakelijke boodschappen. Daarna nog even wat drinken, buiten, maar het werd aanmerkelijk frisser dus we lagen er al gauw in.