2 - Oklahoma

Door Fam. Stegeman - 11-07-2008 16:37 Hier zijn we weer, we ziin intussen in Oklahoma City aangekomen en zitten (Ellen en Pieter) in een hotelletje terwijl de kinderen bij onze vrienden Troy en Patty en hun kinderen slapen.

Afgelopen Maandag reden we uiteindelijk veel later weg dan gepland, aangezien we de katten pas om 7 uur 's avonds konden incheken in het dieren hotel in Heinkenszand. Skip hadden we 's middags al weggebracht.

Afijn, om 9 uur 's avonds waren we in het hotel Schiphol na onderweg maar even wat gegeten te hebben.

Dinsdag 8 Juli
Deze morgen moesten we vroeg op, 6 uur, om te kunnen ontbijten voordat we on 07.20 op de bus stapten naar Schiphol.
Het was niet druk dus we waren uiteindelijk al om 07.45 ingecheckt en door de douane. We deden nog even wat boodshappen (kaas en stroopwafels) en Ellen ging de businessclass lounge in met Nicole terwijl Pieter en de jongens nog even naar wat electronische zaken keken.

De vlucht naar Atlanta verliep voorspoedig en op tijd, we kwamen om een uur of 1 's middags aan en na door de douane gegan dte zijn, bagage opgehaald en weer ingecheckt, door de security heen en het vliegveld uit want we hadden een paar uur voordat we weer verder moesten. Er was een shopping mall een goede 15 minuten vanaf het vliegveld, anders moesten we downtown Atlanta wat zeker een half uur zou zijn.
Afijn, even wat geshopt en gegeten/gedronken en weer terug naar het vliegveld waar we wederom door de security heen moesten en zo hadden we nog even tijd voordat we op de volgende vlucht stapten, naar Oklahoma.

Daar aangekomen, kregen we de sleutel voor de huurauto, verzamelden de bagage en even later, toen we de huurauto net hadden, kwam Troy er ook al aan.
Emily mocht met hun auto rijden en nam de jongens mee terwij Troy ons naar zijn huis begeleidde.
Het was ondertussen toch al aardig laat dus na een drankje gingen we allemaal naar bed, Ellen en Pieter naar het hotel.

Woensdag 9 Juli
De volgende dag was een luie dag, we hadden toch wel een beetje jetlag, 7 uur verschil is niet niks. de kinderen gingen nog even naar een mall, Ellen ging 's middags nog even slapen en 's avonds aten we allemaal samen.

Donderdag 10 juli
's morgens had Pieter een "personal Shoppng Experience" in de Apple store, om zijn verjaardagscadeautje te kunnen kopen, een nieuwe laptop. Daaarna liepen we nog even door de mall voor nog wat andere dingen, o.a. nog wat Tupperware, en later kwam Patty (die 's morgens werkt) ok naar ons toe. We liepen nog wat door de stad, met een soort kanaal door het centrum, een aftakking van de rivier.
Daarna gingen we nog naar het museum van de Oklahoma bom aanslag, (1995), met een herdenkingsmunument erbij.
We dronken wat en brachten daarna eerst Ellen terug naar het hotel, ze had hoofdpijn. Pieter ging nog even mee met Troy en Patty. De kineren waren ondertussen de hele dag in een pretpark geweest, lekker weer, al was het een beetje warm, maar er waren niet veel mensen dus geen lange rijen voor de attrakties.

Vrijdag 11 Juli
We zijn net op, Pieter zit dit te typen op zijn nieuwe laptop in het hotel, en we gaan zo weer terug naar het huis van Troy en Patty.