3 - Oklahoma (2)

Door Fam. Stegeman - 14-07-2008 08:03 We zijn weer een paar dagen verder.

Vrijdag 11 Juli

Na de laptop uitgeprobeerd te hebben, en de weblog bijgewerkt, gingen we weer naar het huis van Troy en Patty waar de kinderschaar ook net een beetje wakker werd, ze hadden een lange avond of korte nacht gehad.
Troy was even naar zijn werk, maar nam op de terugweg de hoofdsteunen met DVD mee, en eenmaal terug dronken we  wat koffie en hebben we nog rustig wat zitten praten.

's Middags gingen de kinderen bowlen en wij gingen met Troy naar het Mueum of fine arts, waar een permanente tentoonstelling van Dale Chihuly (glaskunstenaar) is, en tevens een tijdelijke tentoonstelling van Romeinse kunst, te leen van het Louvre, indrukwekkend.

's Avonds organiseerden Troy en Patty een feestje met nog wat vrienden waar hij samen met een collega wat gitaarmuziek speelden.

De kinderen gingen nog nar een 3D film en wij naar bed.

Zaterdag 12 Juli
We stonden laat op, en ontbeten wederom n de IHOP, maar het was druk, we moesten even wachten. darna weer door naar het his van Troy en Patty, zij was ok al terug van werk. Na nog een bakje koffie hebben we wat huizen gekeken, die in de buurt te koop staan. Erg mooi en  niet duur.......

's Middags gingen we met zijn vieren naar het Oklahoma History center, ook weeer erg infomatief maar eigenlijk teveel om in 1 middag te doen.
Daarna via de Apple store (er miste nog een onderdeel) en een sportzaak (voor een tennisracket)  weer terug naar huis, en de kinderen in de auto om de stad in te gaan, we hadden het hele spul uitgenodigd om uit eten te gaan.

We aten Mexicaans bij "Abuelo's" en later liepen we nog even langs het kanaal wat dwars door de stad loopt.

Terug nog even bij de Bowling alley gestopt om afscheid van Emily te nemen, (die werkt daar) en de tassen opgehaald en afscheid van de familie Matthews genomen.
We sliepen allemaal in het hotel om de volgende morgen vroeg weg te kunnen.

Zondag 13 Juli
We stonden op tijd op, en om 06.30 reden we weg naar het vliegveld. Eerst de familie afgezet bij de incheckbalie, daarna de auto zonder verdere complicaties teruggebracht. Op het vliegveld namane we een ontbijtje en vertrokken we stipt op tijd, om 08.30.
De eerste stop was Salt Lake City waar we overstapten op de vlucht naar Los Angeles. Daar kwamen we om ongeveer 1200 aan. De kofers waren er ook redelijk snel en het hotel bereikten we met een gratis shuttle, het was niet ver weg.

Na de bagage op de kamers gezet te hebbben, even wat gegeten en gedronken en rond 13.45 in de taxi gestapt naar Hollywood.
Dit was een goede 45 minuten, en bij aankomst bleek dat we toch iets te vroeg waren zodat we even tijd hadden om wat rond te kijken, bij de sterren op Hollywood Avenue en de hand/voetafdrukken bij het Chinese theater.

Eerst deden we een tour met een bus door Hollywood, inclusief de beroemde Hollywood letters op de heuvel. Verder de Hollywood Bowl, Capitol Records, de Studios van Paramount enz.

Daarna moesten we even wachten en deden we nog een tour met een echte limousine (stretched!) langs Beverly Hills en Bel air, langs allerlei huizen van filmsterren.
Erg leuk, en leuk commentaar.
Eenmaal terug nog wat gegeten en om 21.30 waren we weer terug in het hotel, waar de kinderen al gauw onder de wol lagen.