Lake Powell Campground - Bryce Canyon - Ruby's Inn

Door Bijl - 28-07-2008 07:24

Zondag 27 juli,
Vanmorgen zijn we - vonden de kids - vroeg opgestaan. Om kwart over 7 was het reveille. Niet omdat we een hele lange rit moesten maken van Page naar Bryce Canyon, maar wel omdat we een uur tijd verloren, omdat de bestemming in Utah ligt en omdat we maximaal tijd wilden overhouden voor het bezoeken van Bryce Canyon NP én voor het 'avondprogramma' met Henk, Ellen, Chantal, Jerome.
In de vakantie "De Ankertjes" genaamd.

Vanuit Page was het goed te merken dat het landschap steeds groener werd des te meer we naar het noorden kwamen langs de I-89. We hadden ook nog niet zoveel veeteelt gezien tijdens onze reis.

Koppeling naar foto Arizona landschap

Om ongeveer half 1 kwamen we nog langs de Red Canyon vlakbij Bryce Canyon NP.

Koppeling naar Red Canyon

Om ongeveer 1 uur waren we bij de ingang van Bryce Canyon NP en vervolgens bij het bezoekerscentrum. Hier hebben we eerst op de parkeerplaats iets gegeten en daarna het centrum zelf bezocht. Daarna zijn we verder het park ingereden en hebben bij Sunset Point de camper geparkeerd. Onder andere hier vandaan kun je de canyon in afdalen. Jan en Renske hebben de Navajo Loop Trail gewandeld. De kids wilden niet mee en hebben in de camper gewacht.

Koppeling naar foto wandeling Bryce Canyon 1

Deze rondwandeling bestaat uit ruim één kilometer afdalen het zogenaamde Amphitheater in en vervolgens weer één kilometer langs een andere kant omhoog. Alhoewel het redelijk koel was, was het toch behoorlijk zweten.

Koppeling naar foto wandeling Bryce Canyon 2

Na een wandeling van een uur waren we weer terug bij de camper. Prachtig zo'n wandeling.

Daarna zijn we nog een stuk verder het park ingereden en van meerdere uitzichtspunten een nog beter beeld van Bryce gekregen met zijn prachtige rotsformaties.

Hierna zijn we om 5 uur teruggereden naar de camping Ruby's Inn RV Park en Campground. We kregen plek 157. Voor 'De Ankertjes' was plek 156 gereserveerd.

Koppeling naar foto road-sign Ruby's Inn

Het avondprogramma werd anders dan gepland. We zouden bbq-en, maar door de nieuwe ervaring - er was een korte, maar hevige regenbui - zijn we uitgeweken naar het restaurant van Ruby's Inn voor een lekker Dinner Buffet. Gezellig bijgekletst en veel gelachen.

Op de foto Renske en Ellen die het over de heerlijke, sappige Cherry tomaten hebben

Koppeling naar foto eten Ruby's Inn

Morgen via Zion NP naar een motel op de weg naar Yosemite NP. Daarna 2 dagen op een camping in dit park (zonder veel voorzieningen), maar met wel veel natuurschoon.