On the road met de camper

Door Bijl - 20-07-2008 07:42

zaterdag 20 juli,
Gisteren , vrijdag 19 juli was een lange, drukke en vermoeiende dag. 's-Morgens begon al vrij vroeg, omdat de huurauto terug moest naar Alamo Car Rental. Aldert Jan en Jan vetrokken al om kwart voor acht. Eerst tanken bij het tankstation "76" naast het hotel en toen naar Aviation Boulevard in de buurt van vliegveld.
De rit er naar toe ging vlot en na wat gezeur over de terruggave van de brandstofkosten (114 dollar!) konden ze met de shuttle van Alamo naar het vliegveld en met de shuttle van het hotel ook weer terug naar Hacienda hotel. Renske, Nienke en Hille zaten nog net aan de laatste restjes van het ontbijt dat ze aan de overkant bij Starbucks hadden gehaald.

Om 12 uur moesten we uitchecken dus het was eerst inpakken en alle bagage (5 zware koffers en de handbage) naar de lobby brengen. De rekening was snel betaald en toen was het wachten op de shuttle van de camperverhuurder Road Bear. Helaas kon die niet vroeger komen dan tussen 12 en 1. Om half één was de chauffeur er. Een Zwitser. Met nog een hollandse familie vetrokken we door het altijd drukke verkeer naar de verhuurlokatie. Een stuk boven Los Angeles (eigenlijk heel raar dat ze zo ver van het vliegveld zitten) in Augora Hills. Zonder file zou dat een ritje van 3 kwartier geweest zijn, maar door alle files werd dat zo'n anderhalf uur.

Vanaf half drie - het was inmiddels zeer warm geworden en het Road Bear kantoor stelt eigenlijk niets voor - konden we beginnen met wachten, papieren invullen, wachten, instructie krijgen, wachten, camper controleren, wachten, laatste spullen ontvangen en last-but-not-least onze koffers inladen en wegwezen. Een positieve verassing was wel dat niet een 25ft, maar een 27ft camper meekregen. Met 2 slide-outs (1 opzij en 1 achter). Wat  een zee van ruimte. Alles er-op-en-er-aan.

Half 5 konden we uiteindelijk echt op weg. We moesten het hele stuk dat we naar Road Bear toe hadden afgelegd weer terug en dan verder naar het zuiden naar Trabuco Canyon. De vrijdagmiddag file waar we in kwamen zullen we niet snel vergeten. Over de 90 miles naar Trabuco Canyon hebben uiteindelijk 3 uur gedaan. Hert laatste stuk met telefonische hulp van Ed anders had het nog ietsje langer geduurd.
We waren nog nog net voor donker op de Arroyo camping van O'Neill Park. Het wordt heel snel donker in California om deze tijd. Om half acht was het nog licht en een kwartier later compleet donker. We hadden nog net genoeg tijd om de koffers uit de opbergruimte achterin te halen, de gordijnen dicht te doen of Ed was er al om ons op te halen. Binnen no-time waren we bij het huis van Ed en Hannie in Coto de Casa. We konden zo bijkomen van een lange dag en hebben bigepraat enlekker ge-bbq-ed. Voordat we het wisten was het alweer 12 uur. Nadat Ed ons teruggebracht had (wat is het donker op een camping zonder enkele verlichting) lagen we zo snel mogelijk op één oor. Het was een lange, drukke, vermoeiende dag, maar ook hier geld: "eind-goed-al-goed".

De volgende ochtend (vandaag, zaterdag 20 juli) hebben we geprobeerd uit te slapen, maar we moesten wel zo snel mogelijk op pad, omdat we nog geen tijd hadden gehad inkopen te doen. Daarom zijn we eerst naar een Ralphs supermarkt gereden in Trabuco Canyon (officieel ligt deze vestiging in Rancho Santa Margarita.
Het werd een hele grote kar vol met boodschappen. Logisch als je helemaal niets in de camper hebt. Eerst nog even gezorgd dat en bonus (kortings)kaart van Ralphs kregen. Dat scheelt echt enorm. Na alle boodschappen opgeruimd te hebben, hebben ontbeten op het grote parkeerterrein van het winkelcentrum. Meer een brunch overigens. Om 12 uur zijn we weer op pad gegaan richting San Diego. Na even zoeken zaten we op de snelweg I-5 richting het zuiden naar San Diego. Zelfs op zaterdag is het heel druk op de snelwegen. Onderweg hebben we nog even een tussenstop gemaakt bij een kantoor van Welcome California voor de broodnodige informatie. Om half drie waren we in Downtown San Diego. Bij de zogenaamde Embarcadero aan de haven om precies te zijn. We hebben de camper hier geparkeerd en zijn langs alle bijzondere schepen die hier liggen gewandeld. Het was echter zo benauwd ondanks het frisse zeewindje dat we niet al te lang zijn gebleven. Na een korte rit waren we om om half 5 op de KOA camping in Chula Vista iets ten ziden van San Diego. Een mooie camperplaats met alle faciliteiten (water, electra, internet, afvoer). Hier kunnen we weer lekker douchen en hebben heerlijk gegeten van onze eerste zelf klaargemaakte maaltijd in de USA.

Morgen nog een dag in San Diego (Sea World) en evt de Old Town en verblijven we wederom op dezelfde camping.