Ferry naar Tobermoy

Door Dick&Mieke - 25-08-2010 17:43

Dinsdag 24 augustus

Manitoulin Island / Owen Sound

We zijn gisterenmorgen om half negen vanaf de camping vertrokken naar Little Current om met de ferry boot (de M.S. Chi Cheemaun) naar Tobermoy te varen.De boot is gebouwd in 1974 in Vancouver
We wilden er om half tien zijn dan zouden we met de boot van 11.20 uur meekunnen dachten we.Als we 10 minuten eerder waren geweest hadden we met de boot van 9.10 mee kunnen gaan we hadden ons vergist 11.20 was de tijd van de overkant van de sloot, we moesten wachten tot 13.30 uur.
Tegenover de haven was een restaurant waar we gingen ontbijten, er was ook een winkel in het pand met souvenirs van de indianen. Keimooie spullen maar je kunt toch niet alles meenemen naar huis en duur!!!
Al snel stond de parkeerplaats hartstikke vol. Eindelijk konden we aan boord van het schip,de overtocht zou 105 minuten gaan duren.

2 Foto's haven van Little Current

Volgens onze planning zouden we nog eerst naar Bruce Penninsula gaan
maar we hebben besloten om die camping over te slaan omdat dat niet zo lang rijden was en dan moeten we de volgende dag weer aanhalen om naar Owen Sound te rijden.
De camping waar we nu zijn in Owen Sound hebben we geboekt via internet en is een KOA camping die zijn meestal wel wat duurder maar zijn altijd hele nette en schone
campings en ze hebben overal WI-FI, ook wel prettig vinden we.
De eigenaren van deze camping komen uit Zwitserland en hebben deze camping en hebben boerderij
met koeien (voor het vlees). Voor onze camper is een forellenvijver en die zit helemaal vol!! Echt mooi om te zien je mag er niet vissen, jammer maar we hebben onze hengels
toch niet bij, anders was dat lekker voor op de bbq.We hadden er maar kip op gegrilled vanavond.
Ondertussen hebben we nog steeds niet zo'n geweldig weer, veel bewolking en af en toe regen.