Mount Rainier en Sleepy in Seattle

Door Familie Aalderink - 07-08-2008 06:02

Op dit moment zitten we op de hotelkamer in Seattle en we zijn allemaal een beetje sleepy van het lange sjouwen door de stad. Daarover straks meer.

Na onze avonturen in het Yellowstone Park en de overnachting in Idaho, moesten we toch nog weer een flink stuk rijden om aan te komen in het Mount Rainier National Park. Maar de lange rit was snel vergeten toen we aankwamen op de camping.

Toch wel bijzonder om je naam te zien staan als je zo'n 2500 mijl door de States hebt gereden, alsof het om een weekendje Texel gaat.

Op onze camping hadden we een prachtige plek in het bos met veel eigen ruimte.

[x] foto not available [x]

Stella haalde nog maar eens zo'n lekkere Cheese Cake New York style te voorschijn. Na drie happen ben je vol.
's Avonds zaten we al weer aan de marsh mellows om ons vuurtje.

Het is maar goed dat we nog wat beweging krijgen, anders waren we dikker dan de bomen hier....

De volgende dag trokken we erop uit richting de berg waar het park naar genoemd is, de Mount Rainier, een imposante vulkaan van ruim vier kilometer hoogte, getooid met een eeuwig witte hoed.

Hierboven zie je hem weerspiegeld in het Reflection Lake. En hieronder van wat dichterbij bij de boomgrens, waar prachtige bloemenweiden zijn. Deze plek heet Paradise, die naam is wel te begrijpen.

Stan haakte af met een zere voet en Stella bleef solidair bij hem halverwege de helling. Marine klom verder naar de top door de sneeuw.

Tot vlakbij een van de twintig gletsjers die de berg rijk is.

Wel een grote overgang de dag daarna van de hoge bergen, naar de hoge flats. We zoefden de helling af richting zeeniveau naar Seattle. We hadden niet meer de tijd voor een bezoekje aan tante Sjouk, want we moesten al om drie uur de camper terug brengen.

Nadat we in ons hotel hadden ingecheckt, gingen we de stad nog even in.

We keken even bij de werelberoemde Pike Street Market, de kooplui waren al naar huis, maar Marine klom nog even op een gouden varkentje.

Daarna gingen we uit eten bij een stijlvolle Italiaan, de credit card is geduldig. En we keken nog wat rond bij allerlei winkels in deze trendy stad.

Vanochtend hebben we de wereld bekeken vanaf de Sky Needle, het landmark van Seattle.

De liftboy hield zijn elevator speech en 450 feet later lag de stad aan onze voeten.

Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan de Music Experience, een muziekmuseum waar je zelf mee kan doen.

Seatlle is bekend vanwege Kurt Cobain, Patti Smith en Jimmy Hendrix, maar daar is nu een nieuwe band bij gekomen.

Moet je eens kijken hoe Marine de snaren beroert, en hoor hoe Stan het drumstel geselt.

Die loopjes van Anja op de bas zijn onweerstaanbaar.

Stella was een virtuoos op de toetsen en Wijnand ging ouderwets los.

Zo waren we de talk of the town, de tournee voor volgend jaar is al geboekt.

Nadat we ons los hadden gemaakt van de fans hebben we lekker gegeten aan de waterkant en hebben we de markt nog maar eens opgezocht. Mooi zoals de waar daar wordt uitgestald.

Daar kunnen ze op de markt in Drachten nog een voorbeeld aan nemen.

We keken nog even hoe er met vis en krab werd gegooid bij een van de bekendste kramen ter wereld.

Na nog heel wat kilometertjes sjouwen, hadden we het wel gehad.

Morgen vliegen we over de stad terug naar Nederland. Het was inderdaad de reis van ons leven.