Vervolg San Francisco

Door De Ankertjes - 22-07-2008 06:56 Maandag 21 juli
We hebben vannacht het klokje rond geslapen, heerlijk, op ons gemak ontbeten en om 10 uur werden we bij het hotel opgehaald voor de bustoer.
We hebben nu ook wat meer tijd voor een uitgebreider verslag en Chantal heeft ook geholpen om er wat foto's bij te plaatsen.
Het was vandaag weer behoorlijk fris maar niet mistig zoals het hier vaak kan zijn dus konden we weer prachtige plaatjes schieten.
De toer was erg leuk, we waren weer echte toeristen maar op deze manier zie je het meest en krijg je tegelijkertijd de beste informatie.

Foto Alcatraz - San Francisco

Eerst gingen we naar de City Hall, vervolgens naar Nob Hill, dit is de hoogste heuvel van SF, nl 103 meter hoog, het heeft een prachtig uitzicht en er staan de mooiste huizen en hotels.  SF bestaat uit 40 heuvels, vroeger bleven de rijken weg uit Nob Hill maar toen in 1878 de Cable Car daar ging rijden begonnen ze daar huizen te bouwen.
Toen naar Lombard Street, bekend uit de films, de bochtigste straat ter wereld, je kunt er niet harder dan 8 km per uur rijden.
Naar Twin Peaks voor een prachtig uitzicht over de Bay en SF. Langs het strand, waar veel huizen vlak langs liggen, schijnt het de helft van het jaar mistig te zijn.

Foto at the beach - San Francisco

Toen naar het Golden Gate Park, dit is 5 km lang en 1,6 km breed, prachtig met een gedeelte wat ze het Wilhelmina Park noemen, met een molen en bloemen die ze jaarlijks vanuit Nederland krijgen.
Het hoogtepunt was natuurlijk de Golden Gate Bridge, werkelijk schitterend!

Foto Golden Gate Bridge - San Francisco

Foto's gemaakt en er over gereden, hij is 2,7 km lang, met 6 rijbanen en een voetgangerspad breed.

Foto Ellen & Chantal - Golden Gate Bridge - San Francisco

Bij terugkomst hebben we ons af laten zetten bij de Fisherman's Warf, hier hebben we gelunchd, bij Boudin, dit is een Bakery waar ze zoals zoveel restaurantjes hier de Clam Chowder hadden
Dit is een grote broodbol gevuld met clams, een gebonden soep van oa aardappel en kreeft, dit is een delicatesse in SF en kom je overal tegen..
Er waren ook andere varianten zoals Beef en Chili.

Foto van de Ankertjes - San Francisco

We hebben ook nog met de Cable Car meegereden, deze rijdt sinds 1873 door SF.
Uitgestapt in de shopping area waar we bij Bloomingdale's hebben gegeten.
Hiervandaan konden we terug lopen naar ons hotel.
Morgen worden we om 9 uur opgehaald door de camperverhuurder en gaan we op pad naar Yosemite.
We zijn heel benieuwd hoe dat zal gaan, eindelijk de koffers uitpakken en de camper bevoorraden met boodschappen zodat we weer eens zelf wat klaar kunnen maken.
Wordt vervolgd.
Groetjes en liefs van de Ankertjes