Ophalen van de camper

Door De Ankertjes - 24-07-2008 05:27

Dinsdag 22 juli

Vandaag werden we om 9 uur opgehaald door het taxibusje van Cruise America.

Om kwart voor 10 daar aangekomen moesten we met nog een aantal andere gezinnen wachten op de inschrijving waarna we een video moesten bekijken over het rijden en gebruiken van de camper. Deze video was in het Nederlands.

Bij de inschrijving hebben zowel Henk als ik ons aangemeld als bestuurder.

De kinderen zaten buiten met de koffers en hadden gelijk aanspraak met wat andere Nederlandse kinderen.

De video was nog niet afgelopen of de fam. Anker werd al omgeroepen dat we aan de beurt waren. Na de laatste papierwinkel afgewikkeld te hebben werden we naar de camper gebracht.

De camper nagelopen en de 4 campingstoeltjes en 4 personal kits werden gebracht.

Dit houdt in, een lakenpakket, een slaapzak, een kussen en de nodige handdoeken.

Gelukkig keken we dit na voor vertrek want bij eentje ontbraken de handdoeken.

Er zit een grote koelkast met vriesvak, magnetron/hetelucht oven in.

Allevier de koffers uitgepakt, gelukkig paste alle kleding in de kastjes want daar maakten we ons een beetje zorgen om. De geshopte kleding in New York hebben we in de koffers gelaten want die konden we daar laten in het bagagedepot, erg praktisch!

Nadat alles ingeruimd was, de TomTom aangesloten, kaarten en boeken in het dashboard, zijn we vertrokken, Henk achter het stuur en Jerôme ernaast.

Henk reed ermee weg alsof ie in z’n BMW zat, nou ik kan je vertellen dat de enige overeenkomst is dat je zowel in de X5 als de camper hoog zit en dat beiden een automaat zijn,  want wat een gerammel en geklapper! Kastjes en laadjes vlogen open. Nu waren de wegen niet echt geweldig het eerste stuk dus wat verder op weg ging het iets beter. Maar een normaal gesprek tijdens het rijden lukt niet, mede door de airco. Halverwege kwamen we erachter dat ze vergeten waren de starterskit mee te geven dus toch nog maar even gebeld om te vragen of daar belangrijke spullen bij zaten.

Dat bleken o.a. tabletten voor het toilet te zijn dus het merk opgeschreven en zelf aangeschaft.

Onderweg zijn we gestopt om de camper te bevoorraden, gelijk aardig wat ingeslagen.

Een koffiezetapparaat hoorde niet bij de inventaris dus hebben we een kleintje gekocht.

Ook nog een stop om wat te eten en toen door richting Yosemite.

Om 6 uur kwamen we aan bij het RV-camp, waar we een full hookup hadden gereserveerd.

De kinderen zijn toen nog gauw even het zwembad ingedoken.

’s Avonds hebben we in het restaurant een gezonde Ceasar Salad op, Jerôme had vis.

Voordat we gingen slapen hebben we eerst de AC nog even flink laten draaien want het was nog best warm. ’s Nachts heeft hij uitgestaan want het koelde lekker af.

Morgen gaan we Yosemite in.