Bryce Canyon

Door De Ankertjes - 29-07-2008 06:39

Maandag 28 juli

Vanmorgen hebben we de familie Bijl uitgezwaaid, zij vertrokken richting Yosemite en wij blijven nog een nacht om Bryce Canyon National Park te bezoeken.

We hebben allebei een druk programma anders had het leuk geweest om nog een gezamelijke dag te hebben. Later op de ochtend zijn wij met de shuttle bus vertrokken, dit werkt goed, met het hebben van een Park Pass is het vervoer zelfs gratis en de bus rijdt iedere 10 minuten.

We zijn begonnen bij het Visitor Center om een film van het park te bekijken, dit was prachtig maar later tijdens de wandeling keken we weer onze ogen uit.

Onderweg in de bus zagen we een hert en later nog verschillende eekhoorntjes die behoorlijk dichtbij kwamen.

Bryce Canyon
We hebben de Nevajo Trail Loop gelopen, de afstand was 2 km, op zich niet zo heel veel maar het was een behoorlijke klim maar wel enorm de moeite waard.

De eerste de beste stap die ik deed werd ik in mijn voet gestoken door een wesp.

Behoorlijk vervelend maar toen ik zag dat het door een wesp kwam had ik eigenlijk zoiets van gelukkig iets bekends, je weet toch niet wat daar verder nog leeft of rondloopt.

Weer heel veel foto’s gemaakt en gefilmd. ’s Middags moest er toch eens gewassen worden.

Laptop mee en tijdens het wachten het internet op en een en ander bijwerken, de tijd vliegt dan hoor. Het waren natuurlijk van die echte Amerikaanse wasmachines zoals in Saudi dus dan weet je dat je niet je al te beste kleding erin moet doen of het niet erg moet vinden als het er wat minder mooi uit gaat komen.

Alleen handdoeken, sokken en ondergoed dus, gelukkig hebben we genoeg shirts enz bij ons voordat we zonder komen te zitten.

Chantal en Jerôme zijn nog naar het zwembad geweest.

We konden hier in de winkel het nodige krijgen dus ‘s avonds hebben we toch echt zelf gekookt, macaroni met ui, paprika en ham.

Het was een beetje behelpen, uiteraard een koekepan die aanbakt maar verder heel gezellig om een beetje te rommelen en eens wat anders te kunnen eten.

Jerôme had vanmiddag in de winkel een zak hout zien liggen en bij navraag blijkt dat er een vuurtje gestookt mag worden bij de camper.

Dus dat werd fikkie stoken natuurlijk, hij vindt dat geweldig, Chantal dacht gelijk aan marshmallows en vroeg of de 2 kinderen van het Nederlandse gezin ook mochten komen en dus was het feestje gauw gebouwd!

Een fijne dag geweest omdat we een beetje rustig aan konden doen tijdens ons drukke programma.