New York dag 2 + Canada

Door Willem en Martijn - 20-07-2008 12:06

Goeiemorgen! Het is hier 11:48 en we bevinden ons in Drumheller, Alberta, Canada!

Even terug naar de 2 dagen hiervoor. Ik heb maar een kwartiertje dus het wordt een iets korter stukje waarschijnlijk.

Op dag 2 in New York was het wederom warm en zonnig met een temperatuur van rond de 32-33 graden. Gelukkig hadden we deze dag een lichte bries zodat het redelijk goed uit te houden was. We wilden nog graag, na onze watertaxitour, toch Liberty Island bezoeken dus zogezegd zogedaan! 12$ kostte een ticket voor een ferrytour die je afzette op Liberty Island, en vanaf daar kon ook New Jersey en Ellis Island bezocht worden. Allereerst dus het Vrijheidsbeeld bezocht. Mooi om te zien (plus, het moet natuurlijk tussen je foto's staan Cool). Helaas konden we er niet in, daar had je een week van tevoren voor moeten reserveren. WIsten wij ook niet! Daarna de ferry gepakt richting Ellis Island waar het museum over immigratie staat. Ellis Island werd vanaf 1903 tot 1924 (?) gebruikt om de stroom aan immigranten binnen te laten. Die kwamen allemaal via dat eiland binnen waar ze geregistreerd en wel of niet goed werden bevonden om Amerika binnen te mogen. Erg mooi museum met veel interessante gegevens, ook over de vele Nederlanders die zijn geemigigreerd richting de Verenigde Staten. Kwam zelfso ook nog een stukje Psychologie in terug aangezien iets van 10% van de mensen getest werden op dingen ala IQ en mentale stabiliteit!

Hierna zijn we met de ferry terug naar Manhatten gegaan en hebben we de bus richting Rockerfeller Center gegaan, gebouw wat vergelijkbaar is met Empire State Building, behalve dat je er niet 2 uur in de rij hoeft te staan om naar boven te kunnen en het een paar meter lager is. Vanaf de 'Top of the Rock' een paar hele mooie foto's kunnen nemen met een overzicht over New York, voornamelijk Manhattan. Je ziet ook dan hoe enorm uitgestrekt het eigenlijk is. Helaas kan ik geen foto' s op deze pc zetten maar ik had er graage een paar willenl aten zien, misschien later!

's Avonds wat gegeten, toen de koffers gepakt en om 11:00 PM richting JFK airport gegaan waar ons vliegtuig om 08:00 AM richting Calgary zou vertrekken. We hebben daar dus de nacht doorgebracht, van ~ 12:00 tot 05:30 waarna we konden inchecken. Beroerde nacht, je zit echt te wachten, de stoelen zitten bagger etc etc. Gelukkig was er de hele nacht wel een tentje open waar je eten en drinken kon halen maar ik stapte kapot het vliegtuig in. Op de 5,5 uur durende vliegreis heb ik ook niet meer dan...geslapen. Juist.

10:45 landden we in Canada, Calgary. Even wat gedronken, en vervolgens de huurauto opgehaald. Echt, een prachtige lompe Amerikaanse Jeep Very Happy zit heerlijk, rijdt heerlijk maar jezus, wat een groot ding. Vanaf daar even een tent gekocht @ Walmart en wat kleine boodschappen, en toen richting Drumheller gegaan. Klein plaatsje wat vroeger een mijnstadje is, maar na de introductie van gas/olie viel die industrie wat weg en nu loopt het vooral op toerisme en veel agricultuur (boeren...kom niet op het woord). Plaatjse staat bekend om de vele gevonden dinosaurussen, en overal hier staan kleine plastic exemplaren, tekeningen etc etc, de Jurassic Inn. Geweldig Very Happy. Dus we gaan nu richting een groot museum waar veel skeletten zijn opgesteld en een tour nemen met verschllende dinosaurussen langs de weg. Tis hier lekker weer, 22 graden en volle zon (was gister wel anders). Vannacht hebben we btw heerlijk geslapen in een motel, typisch Amerikaans (canadees Wink).

Morgen naar Banff, binnenkort meer updates!