De eerste twee dagen

Door Familie Prins - 22-07-2008 22:04 Het had wat voeten in aarde maar eindelijk zijn we dan online.
Eergisteren kwamen we na een lange vlucht (13,5 uur) aan in San Francisco.
Alles verliep voorspoedig, we hadden geen vertraging en ook de koffers waren allemaal meegekomen.
Bij de uitgang van de luchthaven stond een shuttlebusje om ons "downtown" te brengen.
Wil had nog even de stille hoop om de stad in te gaan, maar we waren redelijk afgepeigerd na 24 uur in touw te zijn geweest. Dus 's avonds om 21.30 hebben we in Hotel Whitcomb lekker ons bedje opgezocht.

De volgende dag waren we op tijd uit de veren. Om 8.00 uur 's ochtends liepen we maandagochtend door de stad op zoek naar een echte amerikaanse breakfast tent.
Daar genoten we van pancakes, een omelet en gebakken ei met worstjes en aardapelen, tja we moesten het toch even proberen.

Daarna namen we de beroemde cable car richting Fishersman's Warff. De cable car is een leuke manier om San Francisco te verkennen.
Omdat het nog vroeg was, en maandagochtend, was het overal erg rustig.
Bij de haven hadden we een schitterend zicht op de golden gate bridge enkele eilandjes en Alcatraz, de beroemde gevangenis. Op ons gemak hebben we hier rond gekeken.
Tussen de middag genoten we van een plaatselijke lekkernij, namelijk een clam showder (ik weet niet precies hoe je het schrijft). Dit is een groot rond broodje wat hol is van binnen en waar ze een gebonden soep van kreeft ingieten. Kreeft is een echte delicatesse in San Francisco en er zijn heel veel restaurantjes en kraampjes waar ze kreeftproducten verkopen.

Zo rond de middag werd het drukker, vooral bij pier 39 waar de zeeleeuwen waren. Ook waren er allerlei leuke winkeltjes. Bij een fotogalerie hebben we een prachtige grote foto gekocht van Antelope Valley in Arizona. Hier hopen we volgende week naar toe te gaan.  Na Fishermanswarff zijn we met de cable car naar China Town gegaan.

Wordt vervolgd

Vervolg dag 1 en 2.
Na Fishersmanswarff gingen we dus naar Chinatown. Je hoefde niet te raden in welke wijk je was. Alle naambordjes waren in het Engels en het Chinees. De huizen en winkeltjes waren ook duidelijk chinees. Er hing een leuk sfeertje. In verschillende winkeltjes verkochten ze Japanse zwaarden, dus Tim kon z’n hart ophalen. In het Chinese handelscentrum, waar Wil graag even wilde kijken (je zou toch tegen wat leuke potjes of zo aanlopen) was een tentoonstelling van Chinese naaldkunst. Dit was inderdaad echte kunst, het is een beetje het idee van borduren maar dan met een superdunne draad en allemaal lange smalle steekjes. Prachtige schilderijen waren op die manier gemaakt, een Chinese dame die ons heel graag zo’n schilderij wilde verkopen vertelde dat ze met een schilderij van ongeveer een meter hoog en 1,5 meter breed ruim drie jaar bezig waren.

Na Chinatown gingen we op zoek naar een winkelwijk, Jara wilde graag een mooi schrift kopen om haar reisverslagen in te schrijven. Uiteindelijk kwamen we terecht in een luxe winkelcentrum waar ze een leuk schrift vond. Daarna terug naar het hotel, we waren ’s ochtends om 8.00 uur op pad gegaan en kwamen rond 18.00 uur terug. We waren allemaal moe en besloten even te gaan uitrusten en daarna lekker iets te gaan eten. Nou dat laatste kwam er niet meer van. We ploften op ons bed neer en vielen allemaal in slaap.