Voor het eerst met de camper op reis, dag 3 en 4

Door Familie Prins - 24-07-2008 17:49
Dag 3
We werden wakker met rammelende magen en besloten lekker in het hotel te ontbijten.
Voor de tweede keer werden we verwend met een lekkere omelet, uitsmijter en pancakes.
Met al die eieren die de Amerikanen gebruiken mogen ze wel flink wat kippenfarms hebben.
Na het ontbijt besloten we het internet café op te zoeken. We waren benieuwd of onze laptop ook in Amerika online werkte. Er was even een gedoe met stekkers die toch niet bleken te passen maar nadat dat was opgelost bleek alles te werken. Tim en Jara doken op een computer van het hotel en sloegen aan het msm-en. Met een tijdverschil van 9 uur is het het gemakkelijkste om ’s ochtends vroeg contact te hebben, dan is het in Nederland zo eind van de middag begin van de avond. Die ochtend zouden we rond 12.00 uur worden opgehaald met een shuttlebusje van de camperverhuurder dus wilde we niet te ver de stad in. We hadden wel nog even het winkelcentrum waar we de vorige dag waren geweest, opgezocht. Uiteindelijk werden we om 13.15 opgehaald. In het busje ontmoette we een Nederlands gezin, die ook een campertocht gingen maken. We zijn trouwens al behoorlijk wat Nederlanders tegen gekomen. Na een klein uur rijden kwamen we in Dublin waar verhuurbedrijf El Monte is gevestigd. Alle paperassen kwamen te voorschijn, we kregen een video van alle ins en outs van de camper te zien en kregen toen onze camper toegewezen. Het was een wat kleinere camper (vergeleken met wat er allemaal stond). Hij zag er redelijk netjes uit (volgens de gekregen informatie zou de camper max. drie jaar oud zijn, maar deze zag er toch echt wel iets ouder uit, maar ja) Eindelijk konden we op pad.
De koffers besloten we er maar gewoon in te zetten en later uit te pakken. Het was inmiddels vier uur geweest en we moesten nog zo’n 4 á 5 uur rijden voordat we bij Yosemite Park waren. Het was erg druk op de weg, we zaten het eerste stuk gewoon in een Nederlands aanvoelende file. Even buiten San Francisco zagen we mooie glooiende gouden heuvels, een stuk verderop reden we door fruitboomgaarden. Het was nog een aardig stuk redelijk vlak maar daarna werd duidelijk dat we in de buurt van het natuurpark kwamen. Na zo’n vier uur rijden kwamen we bij de camping aan, het aansluiten op elektriciteit en water was erg eenvoudig. We aten in de camper en besloten lekker naar bed te gaan. De hele camper stond vol met tassen, het leek mij een raadsel hoe we alles weg moesten bergen. Maar ik kon de puf niet meer opbrengen om het op te ruimen.

Dag 4
De volgende ochtend waren we weer vroeg uit de veren. Tim besloot Wifi uit te gaan proberen (wat ook deze keer lukte), Wil ging afwassen en Jara en ik sloegen aan het organiseren. Het opbergen viel allemaal reuze mee, de camper bleek allerlei kastjes en laatjes te hebben en al gauw was alles uitgepakt en opgeruimd. Daarna even snel ontbeten en om 9.00 uur waren we op weg naar het Yosemite Park. De rit er naar toe was al prachtig, prachtige granieten rotsformaties, met daartussen een rivier en groene wouden. Na een uurtje rijden kwamen we bij het visitorspunt waar we de camper achter moesten laten. Met een shuttle werden we verderop in het park afgezet.
We besloten een wandeltocht van zo’n drie á vier uur naar de bovenste waterval te maken.
Het was knap stijl, eindelijk warm weer (in San Francisco was het fris) en puffend klommen we naar boven. De omgeving was echter schitterend en met wat extra uitpufpauzes was het best te doen. Tim blaakte van energie, hij sneed de paden steeds af door omhoog te klimmen in plaats over het “pad” te lopen. Onderweg zagen we verschillende eekhoorntjes en mooie vogels. De beren en poema’s (mountain lion’s) waar in het krantje voor werd gewaarschuwd (geen eten laten slingeren) zagen we wat Tim betrof jammer genoeg niet en wat Jara betrof gelukkig genoeg niet. Een kleine twee uur later zagen we de waterval, een mooi gezicht! (Toch hadden we stiekem een veel wildere waterval hopen aan te treffen.) Ons eind punt was niet helemaal boven bij de waterval, Tim wilde graag helemaal naar boven en hoewel het redelijk dichtbij leek, was het volgens het infokrantje nog een paar uur verder klimmen. Dit vonden wij echt te veel van het goede, we waren inmiddels ook aardig door ons water heen.
De terugtocht ging een stuk vlotter. Wil en Tim gingen in vol tempo naar beneden, Jara bleef bij mij en wij liepen lekker op ons gemak naar beneden.
Nadat we weer even bijgekomen waren in de camper, gingen we naar het vistors centrum waar een film draaide over het Yosemite Park en een kleine Indiaanse nederzetting was nagebouwd. Het was een mooie film (met wel wilde watervallen), de Indiaanse nederzetting stelde echter niet zoveel voor.
Rond een uur of zes vertrokken we weer naar onze camping.
’s Avonds koelt het snel af en het wordt al rond een uur of 8 donker, dus aten we weer in ons rijdend huisje. Een potje kaarten en daarna lekker naar bed.

Dag 5
Vandaag rijden we door het Yosemite Park richting Sequoia National Park waar we de hele hoge oude bomen hopen te gaan zien. We kamperen daar vanavond op een camping in het park zelf, zonder enige luxe. Er is geen stroom, stromend water en waarschijnlijk ook geen wc. Maar dat hebben we allemaal bij ons, dus dat moet geen probleem zijn.
Uiteraard is daar ook geen wifi-verbinding dus kunnen we pas weer contact maken als we in Las Vegas zijn. Vanochtend dus het verslag bij gewerkt en Tim en Jara nog lekker even ge-msmd.