Dag 13, 14. Vr en Za 1, 2 aug Grand Canyon

Door Familie Prins - 05-08-2008 07:43
Dag 13, vrijdag 1 augustus 2008
Hier Ine weer met het vervolg van het reisverslag. De dag begon met wat huishoudelijke taken, namelijk de was en het gebruikelijke internetten. Tijdens de was trof ik (weer) een Nederlandse. Zij maakte met haar gezin ook een campertocht vanaf San Francisco maar deze eindigde in Los Angeles. Het is echt ongelofelijk hoeveel Nederlanders we hier tegen komen, maar ik val in herhalingen geloof ik.
Rond een uur of 11 vertrokken we vanuit een lekker warm Page (zo’n 30 graden) richting Grand Canyon. De rit viel mee, we hadden zo’n 5 uur rijden verwacht, maar al na zo’n uur of vier bereikten we het begin van Grand Canyon Nationaal Park. Onze camping (Matherground) zat wel helemaal aan het einde van het park, onderweg stopten we bij de verschillende viewpoints. De Grand Canyon is echt een machtig gezicht! Net zoals bij veel andere parken was ook hier alles goed georganiseerd (voor het mooie misschien te georganiseerd) Er liepen mooie paden langs de “rim” (rand van de Grand Canyon) en er reden verschillende shuttlebusjes van het ene naar het andere viewpoint.
Ook dit park was vol, het is echt goed dat wij bijna alle campings vooraf gereserveerd hebben, zeker de natuurparken. Het is wel jammer dat je dan vast zit aan een schema maar anders kom je er dus gewoon niet tussen. Nadat we ingecheckt waren, vertrokken we naar Grand Canyon Airport. We hadden een helikoptervlucht gereserveerd voor de volgende dag 8.00 uur ’s ochtends maar hadden een bevestiging ontvangen voor 12.00 uur. De vlucht van 8.00 uur was vol en we konden dus alleen om 12.00 uur. Dat was eigenlijk ook niet verkeerd, konden we het ’s ochtends tenminste lekker rustig aan doen. Op de terugweg namen we een kleine pizza en een lasagne mee en aten deze in de camper op. Het was nog lekker weer en er moest toch echt een revanche komen op het monopoly winnaarschap van Wil, dus wij aan de slag. Het laatste deel van het spel speelde Wil met zo’n lampje op z’n kop, want zo rond 20.30 uur wordt het echt donker. Dit keer won Tim, hij speelde mij en Wil helemaal blut.
En zo was ook deze dag alweer voorbij.

Dag 14, zaterdag 2 augustus 2008
Jara houdt al vanaf de 1e dag een eigen reisdagboekje bij, zij wilde liever schrijven dan typen, zo’n geschreven dagboek was ook “echter” volgens haar. Voor vandaag mag ik het verslag uit haar reisdagboekje overnemen. Hier dus haar verslag van 2 augustus.

Toen ik wakker werd gingen ik en Tim gingen tekenen, daarna eten en daarna naar de helikopters. Eerst moesten wij een film kijken en daarna moesten we wachten. Maar onze vlucht was niet doorgegaan, dus kregen we een andere maar korter. We gingen in de heli en moesten ons vast maken en onze koptelefoons opzetten. Daarna ging hij opstijgen (dat was een heel ander gevoel dan in het vliegtuig). In het begin vloog hij heel laag, daarna ging hij wat hoger. Een man ging op een bandje een verhaal vertellen, nog wel in het Nederlands! Hij vertelde over de Grand Canyon en hoe diep het was (iets van 3 km) en hij vertelde nog meer (maar de helft verstond ik niet omdat ik het te druk had met naar buiten kijken). Het was heel mooi, maar een vliegtuig schommelt wel veel minder dan een helikopter. De vlucht duurde een half uur, dat vond ik best kort. Toen we terug waren was mama misselijk omdat ze achteruit had gevlogen. Daarna mochten we een paar uur iets voor ons zelf doen.
Toen wilde papa en mama naar een glazen plaat gaan kijken van de indianen of zoiets.
Tim en ik gingen alleen mee naar het visitorscentrum, ik om een stempel te halen.
Daarna gingen Tim en ik één halte terug. Tim had geen zin om nog verder met de bus te gaan, dus gingen we lopend naar de camping. Op weg naar de camper kwam een vrouw naar ons toe, dat we ergens voor op moesten passen. Wij dachten dat ze zei een beer, maar ze zei een deer.
Even later kwamen we een heel mooi groot hert tegen en nog een stukje verder liepen twee kleine hertjes heel dicht bij ons. Ze waren heel lief, zo zagen ze er in ieder geval uit. Mama en papa die hadden het niet gezien, want die waren een lange wandeling langs de rand van de Grand Canyon aan het maken (ook leuk). Daarna liepen we door naar de camper. Toen we daar waren gingen we tekenen tot papa en mama er waren. Wij dachten dat zij de hertjes ook wel hadden gezien, maar zij hadden het niet gezien. Toen gingen we kip met kokos en banaan met ananas eten.
Toen ging mama dennenappels zoeken voor het vuur, want we hadden nog marshmallows.
Na een half uur kwam mama pas terug, ze was de weg even kwijt. Mama hoorde mensen roepen dat er een hert liep maar zij zag hem niet. Wij gingen een vuur maken, pap wou slapen en Tim wou een boek lezen, dus zaten we met z’n tweetjes. Toen kwam papa er toch even gezellig bij zitten.
Er zaten daar veel vleermuizen. Eén van mama’s marshmallows was aangebrand, en één van mij was in de fik gevlogen. Gelukkig waren er nog meer. Na een tijdje gingen we bijna allemaal naar bed, maar papa ging op bed een boek lezen. Mama ging bij het vuur muziek luisteren en Tim en ik gingen slapen.