27 augustus De laatste etappe

Door Gabriëls - 31-08-2008 21:56

Verslag: Ruben

Eindelijk lukt het ons(Ruben en Levine) om vandaag wel op tijd op te staan en dat moet ook wel want vandaag nemen we afscheid van de camper waar we een maand met z’n 4tjes in geleefd hebben. De tassen zijn gisteren al ingepakt dus vanochtend moeten we de camper schoonmaken en het afvalwater lozen. Ik ga al het afval weggooien, afwassen en vervolgens checken of al het servies nog op z’n plaats ligt. Levine helpt Elisabeth met het schoonmaken van de camper, zoals toilet en douche, en Jos houdt zich nu vooral bezig met het loskoppelen van de camper en het afvoeren van het afvalwater, hij is onze putjesschepper, haha.

Nu we eindelijk helemaal klaar zijn met schoonmaken, het checken van de camper en de laatste spullen hebben ingepakt zijn we klaar om te vertrekken naar Moturis, de camper- verhuurder in Los Angeles. Het is ongeveer anderhalf uur rijden van de camping naar Moturis, we moeten er wel voor zorgen dat we om half 11 de camper hebben ingeleverd anders krijgen we geen taxi meer naar het hotel. Onderweg hebben we geluk gehad met de files; de tegenliggers staan wel in de file maar wij kunnen vrij gemakkelijk door tuffen. Eenmaal aangekomen bij Moturis blijkt toch niet alles in orde te zijn. De ster in de ruit en een lampenkapje van een zijkant is afgebroken. Maar met een klein bedrag (80 dollar) dat als het goed is wordt verzekerd komen we er mooi van af. Een half uur later is komt de taxi het terrein op rijden en is het afscheid met de camper een feit. DE taxirit door de stad duurt bijna een uur en dan heb je nog maar een kleine afstand afgelegd. Wat is die stad groot, er schijnen bijna 18 miljoen mensen te wonen. Wat wij zien is zeker zo groot als de driehoek Utrecht, Amsterdam en Rotterdam

Om 12 uur checken we in bij het Marriot Airport Hotel; hier hebben we ook de eerste nacjt gelogeerd. We dumpen gauw ons bagage en nemen de eerste shuttlebus die naar Manhattan beach. In mooie wijk, hèt strand van LA, gelegen aan de kust met een schitterend strand kopen we een broodje bij de Subway waar we volgens mij ook wel alle smaken een keer geprobeerd hebben. Nu smullen we van een heerlijk broodje op de pier van de Pacific Ocean met een geweldig uitzicht op allemaal surfers. Levine en ik dromen al gelijk van een bestaan in deze mooie wijk met een uitzicht op het strand en elke dag surfen in de oceaan. We gaan straks nog even een wandeling over het strand maken maar ik zit nog vooral met de gedachte dat ik over 2 dagen al weer in Apeldoorn ben in plaats van op dit mooie strand liggen. Na de wandeling gaan we nog even met de bus naar een Shopping Mall. In de bus zit een jongen van een jaar of 20 te pingelen op een akoestische gitaar. Levine gaat direct naast hem zitten en ze praten samen over wat voor muziek ze spelen en Levine laat nog even een stuk van Carlos Santana  aan de hele bus horen. In het shopping center zien Jos en ik al gelijk de apple store waar we meteen naar binnen gaan. Jos besluit de Ipod Classic 80 GB te kopen en ik koop na een tijd twijfelen tussen de Classic en de Nano ook de dezelfde Ipod!

Na nog wat shops bezocht te hebben begint ons maagje te rammelen en we nemen snel de bus terug naar het Hotel waar we lekker gaan eten in het Honkbal restaurant, Champion. Het is een apart restaurant met alleen maar tv-schermen tegen de muur met honkbal, honkbal en nog meer honkbal; je kunt hier terwijl je lekker aan het genieten van je hamburger bent wel 4 wedstrijden tegelijk bekijken. Na het eten hebben we het met z’n allen alvast even over morgen dat we dingen niet moeten gaan vergeten en dat we dit en dat al moeten gaan inpakken want morgen vertrekt het vliegtuig! Dan duiken we allemaal het bed in met de gedachte dat dit de laatste nacht is in Amerika. In mijn bed lig ik nog lang te bedenken wat er allemaal gebeurd is en wat we allemaal gedaan hebben de afgelopen maand in de USA. Zoveel mooie dingen gezien zoveel dingen geleerd over hoe mensen hier zijn en hoe ze zich gedragen. Met deze mooie herinneringen val ik in een hele diepe slaap die niet heel lang zal zijn. Morgen weer niet uitslapen…