Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion

Door Alexander en Anja - 17-07-2008 03:29 Daar zijn we weer. We hebben nog steeds weinig mogelijkheden om te internetten vandaar nu pas weer een berichtje. (Alexander heeft zelfs geen bereik met zijn mobiele telefoon....)

Vanuit Page zijn we naar Moab gereden. Hier zijn we twee dagen geweest. Het park Arches ligt hier vlakbij. Omdat we hier twee dagen waren hebben we voldoende tijd gehad om dit mooie park te bezoeken. Op de laatste dag zelfs bij zonsondergang. We waren een beetje laat dus we hebben in een enorm tempo de 2,5 kilometer afgelegd naar de 'delicate arch'. We waren kapot toen we boven kwamen. We dachten dat we de laatste mensen waren die op die dag deze arch gingen bezoeken. We waren ook bang dat we in het donker terug moesten (het was een lastige tocht). Toen we eenmaal boven kwamen zaten er wel 50 mensen te wachten op de zonsondergang! Het was wel absoluut de moeite waard. We hebben mooie foto's kunnen nemen (die we nu niet kunnen downloaden helaas).

Na die twee dagen zijn we vertrokken naar Capitol Reef. Hier verbleven we maar één dag dus het nationale park hebben we niet bezocht. We hebben een middagje gelezen in de zon. De volgende dag zijn we naar Zion vertrokken. We zagen een mooie weg door een national forest die ons direct naar Bryce National Park zou leiden. Toen we ongeveer een half uur onderweg waren (klimmen en veel scherpe bochten) kwamen we er achter dat we voor vertrek hadden moeten tanken. En in het bos staat vast niet ineens een Texaco. Dus maar weer terug gereden. De TomTom gaf ook constant aan dat we een andere weg moesten rijden, maar we waren eigenwijs. We zijn weer dezelfde weg door het bos gereden. Het was een prachtige weg en rond de middag waren we in Bryce. Dit park kun je met de auto verkennen dus dat hebben we gedaan. We hebben wederom mooie foto's gemaakt. Ook van hertjes langs de kant van de weg! Helaas was het bewolkt en het onweerde een beetje.
Daarna zijn we doorgereden naar Zion National Park. Hier zijn we nu nog steeds. Dit park is wederom prachtig. Er zijn hier mooie rotsformaties (rotsen hadden we tenslotte nog niet gezien.. :-) maar er is ook veel groen. We zijn wel blij dat de omgeving sinds Capitol Reef wat groener is. Ook is het weer wat aangenamer geworden. Vannacht heeft het zelfs geregend.
Vandaag hebben we een hike gedaan waarbij je door de rivier moet lopen. In het begin was dat wel leuk, maar doordat het geregend had was het water ondoorzichtig. Hierdoor kon je de stenen niet zien en moesten we ons best doen om niet in het water te vallen. Zeker omdat we twee camera's bij ons hadden.
Nu gaan we lekker eten. Lekker is trouwens wel een relatief begrip in Amerika. Veel burgers, friet, kip en pancakes. Wij snappen wel waarom Amerikanen niet slank zijn.