Dag 26-29

Door Douma / Moret - A long time ago
Dag 26; woensdag 27 augustus 2008. Doel: Via Santa Cruz naar San Fransisco.                          Afstand: 180 km.
We rijden nu ( 15.00 uur l.t.) vanuit Santa Cruz naar onze laatste Kampground aan de zuidkant van San Fransisco.                                                                                                      Vanmorgen zijn we op de gebruikelijke tijd ( tussen 8.30-9.00 uur) uit Monterey vertrokken bestemming Santa Cruz. Daar hebben op de pier gelopen en een groot aantal uren op het strand doorgebracht De stad is er weer aardig bovenop gekomen na een grote aardbeving in 1989.                                                                                                                Het weer is uitstekend met een frisse wind uit zee, zodat de temperatuur op het strand heerlijk is. We hebben deze laatste dag aan de kust dus goed benut. Nu op weg naar een camping in S.F. We hebben één op het oog, die dicht bij het vliegveld en het hotel voor morgen ligt, zodat wij morgen eerst de koffers in het hotel brengen, daarna de camper terugbrengen bij de rechtmatige eigenaar en dan nog een vleugje willen genieten van S.F.
Als wij nu een kort resumé geven van de 2e helft van onze vakantie, dan is dat ook één van verwondering. Heel anders dan de eerste 14 dagen, maar ook erg mooi:                                We denken aan de omgeving van Flagstaff, hoe schitterend daar de natuur was.                            Aan Route 66 met zijn eigenaardigheden.                                                                                                 Aan Lake Havasu, met een heerlijk warm meer voor ons, toen het zo heet was.                        Aan het bijzondere van Joshua Tree; een park sterk onderscheiden van andere parken.   Aan L.A met zijn mooie dingen ( Beverly Hills, Hollywood), de kerkdienst in Christal Cathedral en de kustplaatsen van L.A., maar ook de minder aantrekkelijke dingen als Downtown, het razende verkeer etc..                                                                                                        Dan de hele kuststreek van L.A naar S.F. Geweldige mooie vergezichten; iedere keer ziet de kust er weer anders uit. Dan ook de intensieve landbouw die we gezien hebben: wijngaarden, bebouwing van aardbeien, artisjokken, koolsoorten en sla. Dan weer grote gebieden met duinzand, zoals we vooral gisteren zijn tegengekomen. Ook het zeewater was in het begin van deze route heerlijk warm, maar werd steeds kouder naar mate wij noordelijker reden. En dat niet alleen, het werd ook viezer ( zeewier) en daardoor minder aantrekkelijk om te zwemmen.
Dag 27+28+29; donderdag /zaterdag 28-30 september 2008. Voorbereidingen vertrek naar Nederland.
Wij besluiten vandaag vanuit Amerika onze verslaglegging, want dat zit er nu op.                                                                                                                                        Zoals gezegd brengen we morgen de camper terug en vrijdag hopen wij van hier te vertrekken en op Schiphol op zaterdag aan te komen om 10.25 uur. Dus (zonder ongelukken) geen nieuws meer.                                                                                                                 Voor de liefhebbers die met bloemen op Schiphol willen staan het volgende detail:

Vrijdag/Zaterdag 29/30 augustus ( 28/ 29ste dag).
Vertrek:           11.35 uur van San Francisco naar Cincinnati
                                   (Flight 36 DL; seats 36 A, B, C, D)
Aankomst:       18.53 uur in Cincinnati
Vertrek:           20.10 uur naar Amsterdam (Flight 42; seats 21 A, B, C, D.)
Aankomst:       10.25 uur op zaterdagmorgen 30 augustus 2008 DV!

Vanaf een warme en zonnige stad San Francisco groeten wij jullie allen en hopelijk tot spoedig ziens.
Jippe en Greet
Barend en Wilma

In 2023 op reis? Kom naar een infodag voor presentaties, camperbezichtiging en adviesgesprek
Meld je aan
Zaterdag 10 december: Zuidwest-Amerika, Noordwest-Amerika, West-Canada in de spotlights.
Kom gratis langs!
Woon je in Zuid-Nederland of Vlaanderen? Kom zondag naar Breda voor onze roadshow!
Snel aanmelden
Kom naar onze extra infodag op woensdag 16 maart in Zwolle.
Win een reistegoed van 2022 euro. Klik hier voor meer info!