3 September

Door Ruijtereis - 05-09-2008 02:56

3 September 2008.

Onze reis naar Amerika. We begonnen al vroeg. Om 6.00u opstaan en douchen.

Dan nog even de laatste dingen in de koffer en alle koffers in de auto laden. Naar Joke gereden en daar met Hannah die verbaasd was dat ze wel uit bed was gehaald maar geen voeding kreeg, naar het station gereden. Daar hadden we de trein van 7.12u naar Schiphol en we hadden maar 5 minuten vertraging.Dus we waren op tijd, gelukkig!
Gelijk maar naar de incheckbalie gegaan om in te chekken.
Gelukkig waren we op tijd, want er klopte iets niet met onze tickets.
In de computer stond dat er 1 papieren ticket was afgegeven en dat we dus nog 2 E tickets moesten krijgen. Maar dat klopte niet. Dat kwam omdat Casper en Casper de zelfde naam hebben. Daar snapt het programma niets van. Hoe dat nu toch mogelijk is en wat ze daar nu mee moeten. Dus die had even de gegevens verkeerd opgeschoontd.
Nu moesten we wachten dat ze een nieuwe invoering konden maken, maar dat ging niet. Dus toen kregen we een papieren ticket en twee e-tickets mee. Hopelijk is dat niet het begin van allerlei problemen die we onderweg zullen krijgen. Dus een voorbode.....
Maar we hadden toen nog wel even tijd over en zijn gaan ontbijten en langs de winkeltjes gelopen. Niet dat het nu zo erg goedkoop was, dus we hebben niets gekocht.
Op tijd bij de balie om het vliegtuig in te gaan.
Daar werden we uitgebreid nagekeken en gevraagd. En mochten we na ons ontdaan te hebben van alle metalen en jas, sieraden, horloge,s laptop, mochten we door de poortjes. En ja hoor, casper in kwadraat gingen af! De ene had dus metalen ringen aan de schoenen en jr had nog een metalen ring om. Want die heeft hij in amerika wel af gedaan en toen gingen de poortjes niet af.
Maar goed we mochten aan boord.
En we hadden een plaats achter de toilletten met genoeg beenruimte voor Jr.
Alleen konden we dan niet naar buiten kijken. Maar dat was in dit geval niet zo erg want er was niets te zien. Het was dus bewolkt.
We begonnen aan een lange vlucht. 8U en een kwartier zouden we erover doen.
We hadden naast ons echtpaar met een klein kindje zitten van 10 maanden.
Die was heel de weg erg lief en geen gehuil of wat dan ook.
Dus dat ging ook goed.
We hebben een aantal film gekeken, weliswaar in het engels maar dat maakte niet uit. Ik heb de nieuwste film van Indiana Jones gezien. En nog twee andere.
Casper jr en ik waren nog wel misselijk dus we hadden niet echt trek in eten. WE werden goed verzorgt met drinken en eten dus we kwamen niet te kort.
Na dat we in Chicago waren geland moesten we onze koffers ophalen en weer buiten de deur afgeven, en werden we helemaal gecheckt met vingerafdruk controle.
Dus daar kwamen we goed door. Want anders zaten we nu niet in Denver.
Op het vleigveld een poos zitten wachten voor we vandaar naar Denver konden vertrekken. Maar gelukkig ging dit vliegtuig ook op tijd weg en kwamen we op plaatselijke tijd 18,30u in Denver aan.
Daar hebben we de koffers gehaald en de pendelbus naar het hotel genomen.
En ja hoor, hier ging het weer fout. We stonden niet als gereserveerd. Dus onze reservering die vanuit nederland door Tioga gedaan was is niet doorgekomen. Moesten we weer wachten en uiteindelijk hebben we toch wel een kamer gekregen.
Waar we snel onze spullen hebben neer gezet en onze bedden hebben opgezocht.
Want moe waren we enorm.

En al snel was hier alles in diepe rust..................