vrijdag 1 augustus, daar gaan we

Door Wiefferink, P, De Lutte - 02-08-2008 04:36

Het is nu vrijdagavond 19.15 uur, bij jullie in Nederland is het nu al zaterdagochtend kwart over 4. Iedereen zal wel slapen daro, alleen Aaf en Renee zitten natuurlijk nog in de kroeg....

Nou, we hebben allemaal een lange nachtrust achter de rug in onze bioritmische overgangsfase. Canadese tijd 2100 uur lag iedereen al te slapen en om 0630 uur ging de wekker. Ontbijtje met scrambled eggs smaakte voortreffelijk, uitchecken en toen stond het busje al klaar dwat ons naar Fraser Camper Rental zou brengen. Een joekel van een camper in onze ogen, 8,5 meter lang. Een vast bed/slaapkamer achterin (A&P), aparte douchecabine, aparte wc, op de alkoof een 2 persoonsbed (M&T)  en ons Sandertje slaapt straks op de grond. De tafel met banken kan weliswaar worden omgebouwd naar een bed, maar dat is dan maar 175 cm lang en dus past dat niet. Oplossing : de kussens van de bank op de grond en daar ligt Sander. Kijken of het werkt.

Maar goed, bij Fraser eerst uitgebreid geinstrueerd door Walter, nog allerlei formaliteiten en rond 1/2 elf vertrokken. Beetje omgereden voor we Vancouver uit waren, maar toen we eenmaal op de Highway 1 waren, zaten we op koers. Het is echter vandaag voor veel Canadezen het begin van de vacantie, dus het was druk. Gaandeweg kwamen we erachter dat onze camper niet meedoet om de prijzen in de categorie van de grote jongens. Ook op de camping zien we gigantische voertuigen van een meter of 13.
Even nog terug naar Vancouver. In principe hebben we van de stad niets gezien, maar ik denk wel dat het er gezellig is Thea (!). En de bediening in de restaurants is erg prettig. Niet overdreven (amerikaans), maar wel correct en hartelijk.

Vanuit Vancouver is het eerst nog behoorlijk vlak, maar na 50 km rijd je al tussen de bergen. Er hingen wat flarden bewolking, maar toch al een mooi uitzicht.
Na aankomst op de camping Wild Rose hebben we ingecheckt en daarna zijn we eerst boodschappen wezen doen. De prijzen alhier zijn beslist hoger dan in Nederland. Uitzondering : het vlees. Maw : we zullen verplicht zijn veel te bbq'n.  Da's dus een tegenvaller...

Onderweg van Vancouver naar Hope hadden we bewolkt/zonnig weer, maar op de camping begon het toch weer iets te regenen. Desondanks op pad gegaan om een waterval een kleine km verderop te bekijken. Bij de entree van het bos stond er een eenzame doedelzakspeler. Hij was aan het oefenen voor een show die morgen plaatsvindt en oefende in het bos om niemand te storen.

We zitten nu in de camper, ik te typen, de anderen te kaarten. Biertje erbij, chippies (Lays natuurlijk) en rond 1/2 9 is de lasagne (bak van 2,7 kg) klaar.

Morgen rijden we richting Revelstoke en het National Glacier Park. Zondag hopen we dan in het Yoho National Park aan te komen alwaar Joke en Henk Kuhlkamp wonen. Joke K belde ons vanochtend nog om te horen of alles op schema liep. Ze moet natuurlijk wel het nodig extra in huis halen...

Nou, al met al een goede dag om te wennen aan de camper en aan Canada.

groetjes van iedereen aan iedereen !