Dag 1, 2, 3, 4, 5

Door André en Thea Booi op 19 sep. 2008 00:55:14
Dag 1 – zondag 14 september 2008

Van de spanning wat er komen gaat waren we al vroeg wakker en  zijn we om half 8 opgestaan zodat we alles op ons gemak konden doen.
De koelkast moest leeg, daarom werd het een ontbijt met ieder 2 eieren!!

Een kwartier voor de afgesproken tijd stond de chauffeur van het taxibusje al voor de deur. De enorme stapel bagage paste gewoon in het busje dus gingen we behoorlijk afgeladen op weg naar Schiphol.

Na bij een incheckbalie alles zelf geregeld te hebben konden we de koffers afgegeven en zijn we zonder problemen door de douane gegaan.
Eerst maar begonnen met een cappuccino (bedankt Ben) waarna we langzaam naar gate E 18 zijn gelopen.

We stapten in het grootste vliegtuig wat KLM heeft. Er kunnen 428 mensen in en dat zijn er een heleboel kan ik wel zeggen.

Netjes op tijd vertrok het vliegtuig en al snel werd ons gezegd dat het niet 11 maar ruim 10 uur vliegen gaat worden.
Halverwege de vlucht heb ik de laptop uit de koffer gehaald en nu zit ik hier, hangend boven de oceaan, een verslagje te maken. Mijn buurvrouw aan de overkant van het pad is een Ierse en ik heb net een leuk gesprekje met haar gehad. Ze woont even ten zuiden van LA en ik ontdekte dat ze een weekje in Nederland is geweest omdat haar man bij een congres in Amsterdam was.
Na de beloofde 10 uur landden we op het vliegveld van Los Angeles. De rijen voor de douane waren lang maar uiteindelijk ging het toch nog redelijk snel. In het vliegtuig hadden we nog meer formulieren gekregen om in te vullen en naast dit alles werden er vingerafdrukken gemaakt en gingen we ook nog op de foto. De koffers waren er snel zodat we op zoek konden naar de shuttlebus die ons naar het hotel zou brengen.

In het hotel ging alles vlot, het inchecken was een fluitje van een penny (dollarcent) en de kamer was prima. We waren doodmoe maar om daar niet aan toe te geven hebben we ons wat opgefrist en zijn op zoek gegaan naar een biertje. Dat vonden we in een klein restaurantje waar we uiteindelijk ook heerlijk gegeten hebben.
Het was nog veel te vroeg om te gaan slapen maar onze ogen vielen uiteindelijk dicht, het was toen maandag half 5 Nederlandse tijd maar nog steeds zondagavond half 9 USA time.

Dag 2 – maandag 15 september 2008

Niet echt geweldig geslapen (midden in onze nacht wilde een vriendin die niet wist dat we in LA zaten, even gezellig bellen). We zijn toen maar vroeg opgestaan en hebben daarna heerlijk ontbeten in het hotel. We spraken daar een Nederlands stel dat gisteren een dagje LA met het openbaar vervoer hadden gedaan en dat was hen goed bevallen. We hebben even overlegd wat wij die dag zouden doen, met openbaar vervoer of toch een auto huren. Het werd het eerste.
De shuttlebus van het hotel bracht ons naar het busstation en daar zijn we verder gegaan.
Na een busrit van ruim 40 minuten stapten we midden in het centrum (Downtown) van LA uit. Op de Broadway Boulevard hebben we lekker gescharreld en naar winkels gekeken. Daarna weer 40 minuten in de bus om uit te stappen in de buurt van de Walk of Fame. Na een heerlijk broodje hebben we een open-bus-tour van bijna 2 uur door Beverly Hills gemaakt. Deze open bus kwam heel goed uit, omdat het hier rond de 30 graden is!

We hebben gezien waar Ringo Starr en de Backhams wonen en huizen gezien van nog veel meer beroemdheden. Huizen van 26 miljoen dollars alsof het niets is. Ik heb nog even gevraagd waar het huis van de Gullits was en waar Reinoud Oerlemans woont maar dat wist de gids ons eens niet te vertellen.
Na dit alles zijn we weer in de bus gestapt richting Santa Monica aan de kust (1 uur in de bus) waar we heerlijk gegeten hebben. Het was inmiddels al aardig laat en Aad was bang dat we niet meer thuis zouden komen. Aangezien wij echt niet voor één gat te vangen zijn stelden we hem gerust, hij zou die avond in zijn eigen hotelkamer slapen! En ja hoor, natuurlijk zijn we thuis gekomen. Aad was zo opgelucht dat hij ons op een pilsje trakteerde.

Dag 3 – dinsdag 16 september

Vanmorgen om 9 uur stond de taxi klaar die ons naar Cruise America bracht. De camper stond voor ons klaar en na allerlei dingen getekend en geregeld te hebben reden we om 11.15 uur weg. Wat een enorme stad is Los Angeles, we hadden op de snelweg ruim een uur nodig om de stad achter ons te laten. Onderweg getankt en uitgebreid boodschappen gedaan. Met een volle koelkast konden we met een gerust hart verder. Om 18.00 uur arriveerden we op de camping in Pismo Beach, een klein plaatsje aan de kust. We blijven hier 2 nachten en hopen morgen naar het strand te kunnen.

Dag 4 – woensdag 17 september

Vanmorgen was het helemaal bewolkt! Gelukkig trok na het ontbijt de bewolking weg en hebben we inmiddels een strakblauwe lucht en is het tegen de 30 graden.
Vandaag hebben we een luie dag omdat we willen bijkomen van alle drukte van de afgelopen dagen en bovendien moet de camper een beetje beter worden ingericht zodat het echt ons huis wordt voor de komende weken.
In de middag hebben we een strandwandeling gemaakt. In een kleine baai zien we een hele zwerm pelikanen. Op het strand staat een fris windje waardoor het niet echt lekker is om te gaan liggen. In het dorp een heerlijk (verschrikkelijk groot) ijsje gegeten, slippers gekocht en weer naar huis gelopen.
Aad had steeds gezellige muziek in de camper aan gehad en ontdekte bij het draaien van het zoveelste cd-tje dat de accu van de camper leeg was! We hebben de beheerder van de camping om hulp gevraagd. Morgenochtend komt hij met startkabels. Je kunt zeggen wat je wilt van de Amerikanen maar ze zijn allereerst uiterst vriendelijk maar ook heel erg behulpzaam. Ook al wíl je helemaal geen hulp, ze willen het je toch geven!
De temperatuur daalt 's avonds snel en het zal een koude nacht worden.

Dag 5 -  donderdag 18 september

Na inderdaad die koude nacht vertrokken we om kwart voor 9. We rijden door een prachtig landschap wat overigens erg dor is. We hoorden dat het hier al een paar jaar niet geregend heeft en dat is duidelijk te zien. Jammer is dat er hier geen parkeerplaatsen langs de weg zijn. Gelukkig toch een paar keer een plekje gevonden om koffie te drinken en een broodje te eten. Om half drie kwamen we aan op een camping in Visalia waar het bloedje heet is. Nadat het een klein beetje was afgekoeld hebben we een paar baantjes gezwommen. Het is nu rond 8 uur in de avond, we hebben net buiten gegeten. Dit is pas echt vakantie! Het is nog ruim 27 graden!
Morgen rijden we naar het Sequoia National Park.
Deze maand: hoge vroegboekkorting camperhuur