Dag 13 – Bryce Canyon

Door André en Thea Booi - 27-09-2008 02:14
Ik ben vergeten te vertellen dat we gisteren door drie staten van Amerika zijn gereden.
Las Vegas ligt in de staat Nevada. Onderweg reden we een stuk door Arizona om vervolgens door te rijden naar Utah. Ook passeerden we een tijdzone en ging ons horloge 1 uur vooruit.
Vandaag rijden we niet samen. Zoals al voor de vakantie was afgesproken en tot nu toe nog niet gebeurd was, rijden we vandaag afzonderlijk van elkaar en gaat de rit door de Bryce Canyon. Gisteravond hebben we de route met elkaar doorgenomen en afgesproken op welke camping we vanavond overnachten. Wij hebben behoorlijk wat ervaring met kaartlezen en het rijden met een camper, maar Aad en Tinie niet.
Om 8 uur rijden zij al weg terwijl wij nog aan het ontbijt zitten. Half negen rijden wij weg en gaan eerst wat geld pinnen bij de plaatselijke bank.
Nu op weg naar de Bryce Canyon. Ik heb hierover al veel gelezen en het moet er erg mooi zijn. Nog maar net in het park vallen onze monden open van verbazing bij het eerste uitzichtpunt. We kijken naar enorm grote grillige bergpartijen in allerlei wonderbaarlijke vormen met prachtige terra-achtige kleuren. Het is een wonderlijk en sprookjesachtig schouwspel om te zien. Hoe is het mogelijk dat dit bestaat.
We stoppen regelmatig om foto’s te nemen en doen verschillende uitzichtpunten aan.
Het is niet te beschrijven hoe overweldigend mooi het hier is. Mooi, mooi, mooi en nog een mooi!!!
Als we eenmaal het park uitrijden begint het even flink te regenen. Na 5 minuten is het al weer over, dit was de eerste regen sinds we in Amerika zijn.
We komen tegen 4 uur in de middag op de camping aan. Nog maar nauwelijks geïnstalleerd zien we Aad en Tinie aan komen. Gelukkig!
Het is hier 25 graden, bijna 15 graden minder dan in Las Vegas maar het is heerlijk!!