Dag 19 – Prescott

Door André en Thea Booi - 06-10-2008 06:17
Donderdag 2 oktober

Om 8 uur rijden we de camping af. De eerste stop is bij Oak Creek Canyon. We doen de wandelschoenen aan en lopen een eindje langs het riviertje waar wat verval in zit. We maken wat leuke foto’s en rijden door naar Clarkdale waar we een treinreis willen gaan maken. Op internet hebben we nog nagekeken hoe laat de trein zal vertrekken en dat is om 1 uur. De trein gaat door een dal langs hoge rotsen en bergen en het moet iets moois zijn. Bij het loket aangekomen krijgen we te horen dat de vertrektijd niet 1 uur maar half 3 zal zijn. Als je daar 4 uur bij optelt (de duur van de treinreis) dan zou dat betekenen dat we nog ruim een uur in het donker door de bergen moeten rijden en dat durven we niet aan. We besluiten, hoe jammer het ook is, om de treinreis te laten voor wat hij is.
We gaan dus op weg maar Prescott waar we de volgende camping hebben gepland.
De reis gaat door een enorm hoog gebergte dus we klimmen en dalen een heel eind. Wat zijn we blij dat we dit niet in het donker hebben hoeven te doen.
We stoppen om onderweg wat te eten en later ook nog een keer in het kunstenaarsstadje Jerome. In het winkeltje “the Fool on the Hill” kopen we wat leuke dingetjes.
Eenmaal aangekomen in Prescott doen we eerst wat inkopen en gaan dan naar de camping. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg. We bekijken de kaart en beseffen dat we over een paar dagen al weer aan de kust zitten. Nog even en ons avontuur is voorbij!!