We zijn onderweg....wat een belevenissen!

Door Ferry en Mariëlle - 10-09-2008 04:35 Ja, wat een feest, we hebben een internetverbinding! Op deze manier is het bijhouden van een weblog niet zo gemakkelijk. Een uitdaging...
We zijn inmiddels twee dagen met de camper onderweg. Na een prima vlucht met Harry Vermegen achter ons zijn we aangekomen in Las Vegas. Wat een stad! Ongelooflijk, werkelijk waar overal gokautomaten, zelfs in de aankomsthal en bij de bagagebanden op de luchthaven. We waren ontzettend moe en zijn gaan slapen, het was 21.30 uur. Om 1.00 uur klaarwakker....tja, volgens Fer bestaat een jetlag niet, het is iets psychisch volgens hem. Nou daar dachten we om 5.00 uur die nacht wel anders over. Om 10.00 uur hebben we de camper opgehaald en zijn we op pad gegaan. Nadat we eerst flink boodschappen hadden gedaan. Op naar Zion NP. Een prachtige weg, van Las Vegas naar Zion. De 15 richting Salt Lake City. Ongelooflijk veel wind, moeite om de camper op de weg te houden. Hurricane valley was de bijnaam van het gebied, nou dat hebben we geweten.Er stond een camper langs de weg, waarbij de luifel los op het dak lag....dat zegt genoeg. Onze eerst camping uiteindelijk om 18.30 uur bereikt. Daar zijn we gaan koken en daarna lekker gaan slapen in "ons huisje". Met en prachtig uitzicht op de bergen. En jawel hoor....om 5.00 uur waren we weer klaarwakker. We hebben heerlijk naar de sterren liggen kijken en het licht zien worden. Ook een belevenis op zich. Fer heeft een vallende ster gezien....natuurlijk een wensje gedaan.
Toen zijn we Zion NP gaan verkennen. Prachtig park, mooie rotswanden en heel veel mooie natuur. Van daaruit zijn we naar Bryce gereden. Dat is zo ongelooflijk mooi!! We hebben een trail gelopen met veel hoogteverschillen, de canyon in. En zijn uiteindelijk moe maar voldaan terug naar onze camper gegaan. Daar hadden we een kampvuurtje gemaakt, gekookt en gegeten. We genieten volop, de camper is top, de natuur overweldigend en de amerikanen zijn meestal dik..... Bovenal vinden we het zo bijzonder dat we op één dag zo ontzettend veel verschillende natuur, kleuren, rotsen en bergen zien. Het is hier vroeg donker. Het is nu half negen, we gaan nog even de foto's bekijken van vandaag en dan lekker ons bedje in. Morgen vroeg op, dan gaan we richting Capitol Reef en verder genieten!!