We zijn al in Moab.

Door Ferry en Mariëlle - 11-09-2008 17:26 Gisteren hebben we een hele dag gereden. Omdat we nog steeds last hadden van de jetlag en toch vroeg wakker waren zijn we naar de zonsopgang gaan kijken bij sunrise point in Bryce. De nacht in Bryce was heel erg koud, 4 graden, en we vertrokken om 6.45 uur. De zon kwam op om 7.10 uur, echt super mooi!! De lucht was helder, een paar kleine wolkjes en dan prachtige hoodoos. En daarna werd het warm, heerlijk. We hebben ergens in het park een ontbijt genomen. Ferry, onze Steve, genoot met volle teugen, het wild liep overal. We hebben wel 15 reeën gezien. Toen door naar Bryce point. Tot nu toe het mooiste moment in onze vakantie. Wat een uitzicht! De camera heeft niet stil gestaan. Met alle lenzen en het polarisatiefilter hebben we de mooiste foto's kunnen maken. Rond 9.30 uur zijn we doorgereden naar Capitol Reef. Het plan was om daar een camping te zoeken. Capitol Reef was mooi, maar we zagen het niet zitten om midden tussen de rotsen een nacht te blijven. We besloten door te rijden naar Green River. Onderweg een weg van ruim 50 miles rechtdoor tussen verschillende landschappen van rood, naar geel, naar grijs en ga zo maar door. Het is bijna niet te begrijpen hoe groot het hier is en hoe weinig mensen hier wonen. We hebben op 400 miles misschien 10 plaatsjes gezien, met een paar honderd inwoners en verder natuur. In die plaatjes is het stil, je ziet bijna geen Amerikanen. Green River was het ook niet helemaal, dus toen de knoop maar doorgehakt en door naar Maob. Moab is een wat groter plaatsje en we hebben voor het eerst weer boodschappen gedaan in een supermarkt. Gisteravond hebben we de BBQ aangestoken en met een fles rosé genoten van het uitzicht op de bergen.Het weer is voortreffelijk, heerlijk warm en blauwe lucht.  We staan nu op een camping met draadloos internet. Dus we kunnen ons weblog goed bijhouden. Het is nu bijna 9.30 uur en vandaag gaan we naar Arches NP. Kijken naar de bogen. Alles lijkt zo goed te gaan, maar we hebben ook een beetje pech gehad. Gisteren heeft Fer de klep van het laadruim op zijn gezicht gekregen, 2 keer een flinke snee, gelukkig zwaluwstaartjes in onze EHBO trommel. Een bril die krom is, en een neus die dik en een beetje blauw is..... Tja....dit hebben we vaker meegemaakt. Vanochtend zei Fer: "En nu is mijn neus waarschijnlijk ook weer gebroken". Zo ziet het er wel uit, maar daar kun je toch niets aan doen....leert de ervaring. Een keer in Australië, een keer in Oostenrijk en nu waarschijnlijk weer in Amerika. Driemaal hopsasa.....hahaha. Wij gaan nu op pad naar Arches! Slaap lekker allemaal!