Death Valley en Mammoth lakes

Door Ferry en Mariëlle - 22-09-2008 05:19

Het is ons gelukt, gisteren zijn we zonder enig probleem door Death Valley gereden. Het was warm, maar de hitte viel eigenlijk best mee. 37 graden in de schaduw, goed te doen. onderweg zijn we een paar keer gestopt, mooie foto´s gemaakt. We zijn de 1000 inmiddels gepasseerd, dus we zijn ook volop bezig met dagelijks de camera te legen en back-ups te maken. Je weet maar nooit. Na Las Vegas is de rust weer terug gekeerd. Wat een bizarre stad is dat. Zaterdagavond zijn we nog tot laat The Strip op gegaan. We hebben de Stratosphere Tower bezocht, 356 meter hoog, mooi uitzicht over de stad. Fer heeft zich met een big shot op die grote hoogte nog hoger laten schieten, 48 meter omhoog. Het geeft een ervaring hoe astronauten zich bij de start van een space shuttle voelen. Mariël durfde het nauwelijks te filmen.....wat was dat eng! Die Amerikanen weten niet hoe gek ze het daar moeten maken, alles kan!

Nu doen we weer 'normaal'. We hebben overnacht in Lone Pine, een mooie camping. Vanochtend zijn we vertrokken richting Mammoth Lakes. We zijn eerst naar het hoogste punt wat je kan bereiken met de auto gereden, schitterend uitzicht. Daarna hebben we een camping opgezocht. We zijn  we heerlijk gaan lunchen en wandelen.Vanmiddag liepen we in een gebied waar nogal veel bomen dood waren. Achteraf bleek dat te komen door een natuurlijke uitstoot van CO2, raar!  Er zijn hier hoge bergen, mooie bergmeren en veel bossen. Het koelt wel snel af. Om 16 uur hadden we dikke truien aan, en vanavond hebben we niet meer buiten gezeten. De Amerikanen zitten overigens wel buiten, met een ski-jack aan bij een groot vuur. Tja, ieder zijn voorkeur. Het bevalt ons hier prima. We hebben besloten om morgen nog niet naar Yosemite te gaan. Dat was wel de bedoeling. De camping konden we nog annuleren, dus nu vertrekken we dinsdag die kant op. We kunnen dan morgen hier de omgeving verkennen. Er staat een wandeling op het programma naar de Rainbow falls. En daarna slapen we op een camping met hot springs, warme natuurlijke bronnen. Hoog in de bergen.Het weer wordt super, dus daar gaan we zeker van genieten! Het is hier een gebied vol beren. Overal worden we gewaarschuwd. De lokale bevolking vertelt ons allemaal verhalen over de beren en wat ze daarmee allemaal beleefd hebben. We mogen geen voedsel of verpakkingen daarvan in het zicht leggen. Alles in de kasten....en toch hopen dat we er een gaan zien. Fer is uiteraard al op pad geweest met camera's, je weet maar nooit........blijven duimen dus!