Reisverslag Canada 2008, deel II

Door Eddie&Jolien - 27-09-2008 00:43

17e dag; Vrijdag 26 september 2008

Vandaag hebben we beslist om niet meer te gaan “Whale Watchen”omdat we gisteren te horen hebben gekregen dat de walvissen veel verder noordelijker waren gesignaleerd. Hierdoor hebben we besloten om al het moois wat we tot nu toe gehad hebben zo te laten, want wat een herinneringen en kippenvelmomenten hebben we hier aan over gehouden (vooral gisteren…wat was dat te gek gaaf met de Grizzly’s!! maar dat zal je zien aan de foto’s).

We gaan voor de laatste 2 dagen op Vancouver Island een prachtige camping aan zee opzoeken welke gelegen is buiten de stad Nanaimo Eenmaal hier aangekomen blijkt dit echt een fantastische plaats en zelfs het weer wordt weer helemaal super dit weekend (17 tot 20 gr met zon)

We zoeken op deze camping een mooie plaats uit (vanwaar we misschien nog wat zeeleeuwen kunnen zien) en gaan ons voorbereiden op de terugvaart naar Vancouver aanstaande zondag waarna we maandagochtend tussen 08:00 en 10:00 de camper gaan inleveren.

We beseffen ons dan ook hoeveel plezier deze ons heeft opgeleverd deze vakantie wat ook deels te danken is aan het goede weer waardoor je lekker buiten bij een kampvuur kunt zitten ipv met regen binnen. Ook de mensen hier zeggen nog maar weinig zo’n mooie maand september te hebben meegemaakt dus dat hebben we maar mooi meegepakt. We zitten nu zelfs buiten aan een tafel ons stuk verslag te typen…kun je nagaan.

18e dag; Zaterdag 27 september 2008

Vandaag wakker geworden met prachtig weer, we hebben in het stadje gewandeld en boodschappen gedaan en zijn daarna naar de camper terug gegaan en hebben heerlijk genoten van de omgeving en het weer!

19e dag; Zondag 28 september 2008

Overgevaren met de ferry van Nanaimo naar Horshoe Bay, dit ligt noordelijk van Vancouver.

Hier hebben we een camping opgezocht en zijn met de bus naar Vancouver downtown gegaan om alvast een indruk te krijgen van deze inmens grote stad!!! S’avonds hebben we de spullen gepakt en de camper voor zover mogelijk leeg gemaakt.

20e dag; Maandag 29 september 2008

Vertrokken richting Canadream om onze camper in te leveren, omdat wij door de stad gaan hebben we bij de Bed & Breakfast afgesproken de bagage alvast af te gooien zodat we daarna lekker de stad in kunnen. Deze ligt een aardig stukje buiten het zogeheten downtown gedeelte, deze stad is echt groot!!!!
Na zo’n uurtje rijden zijn we dan eindelijk bij Canadream, het inleveren gaat voorspoedig! Wij nemen een taxi en voor we het weten staan we in de ochtend drukte van Vancouver…..

Hier hebben we lekker genoten, gewandeld, gegeten en de toerist uitgehangen.

De B&B is een aardig stukje weg maar met de bus en een stukje lopen valt het gelukkig nog wel mee.

21e dag; Dinsdag 30 september 2008

Vandaag wederom lekker in de stad geweest en heerlijk gegeten op de Vancouver Tower welke rond draait waardoor we een prachtig uitzicht over Vancouver hadden, zo zie je de stad eens met een andere blik.

22e dag; Woensdag 1 oktober 2008

Vanmorgen spullen gepakt en naar de zogeheten 4th Avenue (wij zitten op de 35th Avenue) gegaan om te lunchen en nog wat te shoppen. Met de taxi zijn we naar de luchthaven gegaan en begonnen aan onze terugreis. Rond 17:35 de vertrokken met Air Canada naar Londen, de film Kungfu Panda gekeken, gegeten en een paar uurtjes de ogen dicht gedaan.

23e dag; Donderdag 2 oktober 2008

Rond 11:00 waren we op Londen en was het wachten tot onze vlucht naar Amsterdam vertrok.

Het wachten duurt toch wel erg lang als je moe bent…… rond 15:00 uur zijn we eindelijk vertrokken en ongeveer om 17:00 uur zijn we op Schiphol waar Johan ons heeft opgehaald en thuisgebracht.

Het was weer een geweldige belevenis!!!