03. 1 september: Toronto

Door Gerard en Irene van Daalen - 04-09-2008 04:16
Heel vroeg opgestaan; de wekker ging om even voor half zeven. Na wederom een smakelijk ontbijt met Hollandse rosbief en gebakken eieren na 8 uur vertrokken richting Toronto. We parkeerden op 400 meter van de CN tower voor $9 en waren om 9 uur in de CN tower. Ik kocht een ticket met observation deck, glass floor én Sky Pod, wat $4 duurder was dan alleen de eerste twee, maar het leverde ons een voordeel op bij de liften. We werden in een andere rij gezet, waardoor we sneller naar boven konden. Het uitzicht is spectaculair. We hadden een heldere dag, dus konden redelijk ver zien. Vervolgens naar de glass floor: als je die zoekt, ga maar achter de Japanners aan! Het observation deck is op 342m hoogte. We gingen uiteindelijk naar de Sky Pod op 447 meter hoogte.

Na deze enerverende attractie pakten we de hop-on-hop-off bus en reden naar de haven om daar op een rondvaartboot te stappen met een gids, die dacht heel leuk te zijn. Lekker om op het water, als het zo warm is. Vandaag zou de temperatuur oplopen tot 30 graden. Op het eiland kan je lekker wandelen, maar met de tempoverschillen tussen de verschillende reisgenoten, gecombineerd met de stralende zon, is het niet zo leuk. Wegens het labour day weekend was er een vliegshow, waar we de hele dag van mee konden genieten. Na een smakelijke lunch, geserveerd door Arron, die ooit in Zwolle had gewoond, zijn we naar het strand gelopen en vervolgens terug naar de rondvaartboot. Die toonde op de terugweg de beste mogelijkheden om de skyline van Toronto op de foto te nemen.

Na op het vaste land nog wat meters te hebben afgelegd en meerdere plaspauzes moeten nemen, zijn we uiteindelijk met de auto terug gegaan naar ons overnachtingsadres. Daar kwamen de koele Steamwhistle biertjes goed van pas.
’s Avonds naar Montanas gegaan, een country steakhouse. Omdat de hamburger van vanmiddag nog zwaar op de maag lag, hebben Irene en ik een Caesar salade met kip genomen. Leen en Wilma hebben zich volgegeten aan de all-you-can-eat-spareribs. Ze mochten kiezen uit 2 soorten ribs, 3 soorten dressings en 6 soorten side orders. Je begrijpt, dat als je geen of weinig Engels kent, de termen je om de orden vliegen!

Na de maaltijd onder de koude airco hebben we de airco van de auto uitgezet om maar weer een beetje op temperatuur te komen. Het bekende borreltje hielp: Tineke schonk de ‘rest’ van de fles leeg in onze glazen. Met 50% alcohol heb je na het nuttigen van het glas weinig weerstand meer en zijn we naar bed gegaan.