SAN FRANCISCO

Door Nico en Heleen Mensen - 07-09-2008 09:27
6 September 2008.

Hello folks, here we are again. We worden al Amerikaans na 2 weken te touren door de States.
Vanmorgen besloten we wat vroeger op te staan om dan rond de middag in San Franciso aan te kunnen komen. Het is zo'n 3,5 uur rijden dus zo gezegd zo gedaan.
We merkten onderweg al snel dat we de bergen achter ons lieten en dat we in wat vlakker land kwamen, zo zie je telkens weer veranderingen onderweg.
We kwamen dicht bij San Francisco en dat was te merken, want de wegen werden steeds drukker, en bij de Bay van San Francisco zagen we de stad al opdoemen, een schitterend gezicht was dat.
Bij ons hotel aangekomen hoorden we dat we pas om 15.00 uur konden inchecken, dus lieten we onze spullen alvast in het hotel en hebben we de auto door het hotel op een door hun gehuurde beveiligde parkeergarage laten zetten. Het parkeren in San Francisco is een crime en kost veel geld, en het openbaar vervoer is niet duur en vertrekt vlak bij ons hotel. Ook de Cable Car vertrekt vlak bij het hotel en we besloten we meteen hiermee naar Fishermans Wharf en pier 39 te gaan.
Nou dit was een belevenis op zich. Het is zaterdag in San Francisco dus erg druk, en wat je hier allemaal ziet is ongelooflijk. Het is een smeltkroes van allerlei nationaliteiten en jammer genoeg ook van zwervers. Maar hier moet je jezelf niet teveel van aan trekken. Alhoewel het wel een erg vreemd gezicht is om hen uit de vuilnisbakken te zien eten en drinken.
De Cable Car vertrekt vanuit Market Street waar ook ons Hotel aan grenst, dus binnen tien minuten waren we daar, maar er stond een hele rij. Dus het was wel even wachten. Zoals gezegd was het een bijzondere belevenis om zo op de rand van de Cable Car naar boven en beneden te gaan, want de heuvels hier zijn toch best wel steil. Maar dat maakte het juist leuk. Aangekomen op Pier 39 zie je van alles en nog wat. Je komt werkelijk ogen tekort. Streetdancers, allerlei straatmuzikanten, mensen die alsmaar roepen naar elkaar en je ook aanspreken, maar wel beleefd blijven. Op pier 39 zagen we de welbekende zeeleeuwen liggen te luieren in de warme zon. Af en toe namen ze een duik in het ijskoude water. Het waren er zovelen, ze maakten een behoorlijke herrie. Vanaf Pier 39 zagen we de Golden Gate Bridge al liggen. Deze was helder te zien vanwege het uitstekende weer wat we hebben. We hebben maar weer eens de 40 graden gehaald, maar met de verfrissende wind aan het water is het allemaal heel goed te doen. Ook hebben we "the Rock" (Alcatraz) al erg duidelijk zien liggen. Op Pier 39 zijn vele restautantjes, terrasjes en winkeltjes. We hebben ons hier goed vermaakt. Tegen de avond namen we de Cable Car terug naar het hotel om onze spullen weg te zetten. Het hotel is oud en na al die luxe in de andere hotels in de country valt dit hotel wel wat tegen. Maar we zullen hier nauwelijks zijn, want we hebben het veel te druk met San Francisco. Vanavond zijn we met de tram die recht voor ons hotel stopt nog even naar Pier 39 gegaan om te eten in een van die vele restaurantjes. Nog even wat rondgewandeld en daarna de tram teruggenomen. Het was vandaag weer een heerlijke dag met erg veel indrukken.  Morgen staat de Golden Gate Bridge gepland, Union Square en de avond boottour door de Bay, Golden Gate Bridge, Skyline en we gaan de gevangenissen bekijken op Alcatraz. Wordt dus weer een volle dag. Het weer belooft weer uitstekend te worden. We kunnen tot nu toe niet anders zeggen dan "wat hebben we toch een fantastische vakantie". Het is er een om nooit meer te vergeten. Wat een schitterend land is Amerika, al die mogelijkheden en vrijheid en vooral ruimte, beleefde en geduldige mensen. Voor ons is USA vakantieland nummer 1 geworden. Uiteraard waren ook onze vakantie's in Canada schitterend en ook daar zullen we zeker terug gaan komen.
De laatste dagen hadden we geen bereik met de mobiele telefoons meer en ook internet was bar en boos. We hopen dus dat het nu eindelijk weer lukt foto's te plaatsen bij zowel eergisteren, gisteren en vandaag.
Olga en Arnaud, als je ons verslag leest zijn jullie in Egypte op vakantie. We hopen dat je er ook erg veel plezier hebt. Linda en Jeroen, jullie vakantie zit er nu bijna alweer op, gaat snel voorbij he? We hopen dat jullie het de laatste weken nog leuk hebben gehad en Linda jij krijgt weer leuke vooruitzichten met je nieuwe uitdagende baan. Marco, Natasja en Tycho, jullie vakantie is alweer even geleden en zijn alweer helemaal aan het normale leven gewend. In elk geval aan iedereen de groetjes en hopenlijk tot morgen weer. See you again folks, greatings from the yankees again.