op reis met de rv

Door Peter en Leny - 14-10-2008 07:54

Na onze oorspronkelijk geplande reis een beetje te hebben aangepast zijn we op maandagmiddag op pad gegaan met onze camper.

Het eerste deel van de reis gingen we naar een natuur camping bij Canyon de Chelly na ca 4 uur touren kwamen we er al achter dat de meter van de tank sneller op en neer ging dan onze kilometerteller, wat zuipt zo'n bak veel!. De Canyon ligt in een indianenreservaat en is gigantisch mooi. De volgende dag reden we verder naar Lake Powell, waar we 5 jaar geleden met Wilma, Eric, Wouter en Mounir enorm veel plezier hebben beleefd. Maar ook hier staat de tijd niet stil en is alles in ontwikkeling gebracht, erg veel luxe apartementen gebouwd en van het hele gebied een natuurpark gemaakt, zodat je nu ook moet betalen om binnen te komen, maar dat is zeker de moeite waard. Het was er erg warm en helaas hebben we het speedboottochtje voor de tweede dag gecancelled omdat we voor dat bedrag hier een hele week een hotel in Las Vegas hebben. De tweede dag zijn we in Antelope Canyon geweest, een door wind, water en regen uitgeslepen berg met prachtige rozerode kleuren. Omdat dit ook in een indianenreservaat lag werden we door de indianen, ze hebben we hun paard ingeruild voor een heuse jeep, naar de ingang gebracht, geweldig mooi.

Daarna zijn we doorgereden naar de Grand Canyon, Desert View. Dit staat bekend om zijn schitterend mooie zonsopkomst, die de canyon prachtig kleurt. Als echte toeristen konden we dit natuurlijk niet aan onze neus voorbij laten gaan, ook al omdat op die plek een heel mooie watchtower staat. Dus, wekker gezet, aankleden en naar de Canyon lopen. Mmmm, wel een beetje donker nog... en wel heel erg koud. Maar goed, we lieten ons niet kennen en met behulp van de zaklantaarn kwamen we bij de watchtower. Mmmmm, nog steeds wel erg donker, maar er was al een rode gloed te zien aan de horizon. Hoe laat is het hier eigenlijk? Omdat we door drie tijdszones zijn gereden waren we een beetje de kluts (tijd) kwijt. Maar daar kwamen we na een uurtje wel achter toen de zon opkwam. Shit, 5 kwartier te vroeg opgestaan! Snel terug naar de camper, kachel aan, horloge goed zetten en een bakkie doen. Om 9 uur ging de wachtower open dus wij weer op pad, zonder zaklantaarn. Bij de watchtower aangekomen om 8.55 uur waren we natuurlijk wel de eersten, op de beamten na die net een groot vel op de deur hadden gehangen waarop stond dat ze die dag in de winkel onder de tower gingen balansen en de toren die dag dicht zou blijven. Nou lekker dan, dan maar op pad naar Las Vegas met een overnachting in Kingman.

Afgelopen zaterdagmiddag zijn we in Las Vegas aangekomen. Nou, we voelden ons snel op ons gemak en gingen van god los. Herman en Petra van de jachthaven zijn hier toevallig ook op vakantie en twee dagen in Vegas. Wat hebben we gedaan? Gegokt, gegokt, Leny won al snel 563 dollar en onze vakantie werd alleen maar leuker. De volgende dag zijn er twee volwassen pubers (Herman en Peter) op een soort schoolreisje naar de Stratosphere tower gegaan. Je kan daar van de 350 meter hoge toren in een stoel nog een 100 meter hoger de lucht in geschoten worden en je kan er de X-scream doen. Dan wordt je in een soort bak van de toren afgevuurd schuin over de rand en dan hang je 350 mter boven de grond, niets onder je met langs vliegende helicopters op ooghoogte. Wat een waanzin! Het was 's-middags 12 uur dus de boys waren nog nuchter.

We hebben nog veel meer te vertellen, maar het is nu 23.00 uur, we gaan nog iets leuks doen. Morgen meer......................